Neratovice a okolí

Pro nás, kteří žijeme v Neratovicích a okolí. Pojďme si společně pomáhat, najít pěkné a bezpečné trasy, odstranit to co nám vadí, v diskuzi hledat různá řešení, poučit se od jiných skupin, jak oni řeší podobné situace.

  • Zákaz vjezdu na cyklostezku

    Created by Jenda // 0 threads

    V odbočce na cyklostezku je zákaz vjezdu všem vozidlům s dodatkovou tabulkou "průjezd zakázán". Nepřišlo mi, že by tam byl nějaký důvod zakazovat vjezd/průjezd cyklistům.

    Pravděpodobně tam měla být značka Průjezd zakázán s dodatkovou tabulkou "mimo kola".

    (nedaří se mi přiložit obrázek, obecně tento web poslední dobou náhodně hází chybové hlášky, třeba i při přihlášení; https://jenda.hrach.eu/img-ext/100_2327.JPG )

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Bohdanečská Vinoř

    Created by xTonda // 1 thread

    Navrhuji zobousměrnění ulice Bohdanečská ve Vinoři pro cyklisty v úseku mezi Klenovskou a Mladoboleslavskou. Ulicí prochází cyklotrasa 8100 a průjezd je ve směru z Vinoře do Radonic nelegální. Legální průjezd znamená odbočit vlevo do Klenovské, pak vpravo do Chaltické, z Chaltické na kruhové křižovatce vpravo do Mladoboleslavské a konečně z Mladoboleslavské odbočení vlevo do Živanické. Levé odbočení z frekventované Mladoboleslavské je znamená buď blokovat provoz za sebou nebo být těsně objížděn zprava. Tato úprava by znamenala jak zlepšení bezpečnosti pro cyklisty tak omezení blokování motorové dopravy na Mladoboleslavské.

    Please sign in to vote.
  • Závora u Máslovic

    Created by NightRider // 0 threads

    Páteřní cyklotrasa č. 7 (Praha - Drážďany) je dole pod Máslovicemi přehrazená závorou. Její účel nechápu: brání jenom příjezdu k hospodě, silnice po 10 metrech končí a dál vede na jednu stranu cyklostezka přehrazená sklopným patníkem, na druhou stranu pěšinka nesjízdná pro auta. Na kole se dá závora objet jedině přes bláto a kopřivy vedle, což je jednak nedůstojné, jednak kvůli šikmému nájezdu na vysokou hranu asfaltu i nebezpečné a kvůli zákazu vjezdu všech vozidel, který na závoře visí, navíc ještě nelegální. Jezdím tudy dvakrát týdně, na otevřenou závoru mívám štěstí cca dvakrát ročně, nezávisle na obsazenosti a provozní době hospody.

    Nejradši bych tu závoru úplně zrušil, ale jestli je z nějakého důvodu nezbytná, navrhuji nahradit ji sklopnými patníky v podobném stylu jako na navazující stezce směrem na Kralupy. Nebo třeba o metr zkrátit, aby mohlo projet kolo. Určitě to potěší všechny cyklisty, kteří hospodu živí.

    Please sign in to vote.
  • Úsek mezi Sedlecí a Roztokami

    Created by bara // 3 threads

    Jedná se o silnici mezi Sedlecí a Roztokami u Prahy. Je to velice úzká silnice s několika špatně přehlednými zatáčkami, kde spostu řidičů nedodržuje rychlost a nebo nebezpečně předjíží. V zimě a v brzkých ranních hodinách je při cestě z Prahy do Roztok nepohodlné používat přívoz Sedlecký/Podbabský přívoz na druhou stranu a pak Klecanský přívoz zpět do Roztok. Všechny mají dlouhé intervaly a na ten Roztoky neplatí Lítačka.

    Please sign in to vote.
  • Špatné značení na Vltavské cyklostezce A2 (EV7) do Kralup

    Created by Marek Pokorný // 1 thread

    Cyklista, který se snaží jet z Prahy do Kralup, zažije opravdu nevšední cestu, při níž nejdříve překoná rychlostní rekord Edieho Merckxe (o Olafu Ludwigovi, Chrisu Froomovi a Leopoldu Königovi nemluvě), aby se mu poté, ať šlape sebevíc, cílové Kralupy vzdalovaly. Stačí mu k tomu jediné: sledovat žluté cykloukazatele. Ti, co tuto trasu značili, zřejmě náhodně trefovali vzdálenost. Například v rozptylu šesti kilometrů za sebou jsou tu tři ukazatele, hlásící, že do cíle je přesně 15 kilometrů. Zde je jejich seznam: KDE UKAZATEL (km) SKUTEČNÁ VZDÁL. Trojský zámek 19 22,5 Přívoz Podbaba 15 21 Přívoz Sedlec / Zámky 14 19 Drahaňská rokle 17 17,8 Brnky 15 16,5 Klecánky 15 15,7 Klecánky bus 14 15

    Please sign in to vote.
  • Nebezpečný výjezd do vozovky na Kb-Sa

    Created by Root // 1 thread

    Výjezd z bažantnice na ul. Vinořskou na Kb-Sa je ve velmi nepřehledném místě, přes zeleň není ani při velké snaze vůbec vidět provoz. Na vjezdu je též vysoký obrubník. Byly by potřeba nějaké úpravy pro větší bezpečnost.

    Please sign in to vote.
  • Nová A 27

    Created by Lukáš M // 1 thread

    Návrh na přetrasování části páteřní cyklotrasy, které by vedlo do prostředka (sever-jih) sídliště Letňany, které by mohly i využívat lidé ze Střížkova k nákupům a zábavě v OC Letňany. Cesta by měla proto být dělená pěší/cyklo. Nejnákladnější by byl asi výkup pozemku a vybudování podjezdu-podchodu pod Kbelskou. Celkem by se ušetřil 1 kilometr o proti dnešnímu stavu.

    Please sign in to vote.
  • Letňany - Beranových

    Created by dario // 1 thread

    Na trase z Proseka do Letňan přes nadjezd nad Kbelskou je několik -zřejmě nikdy neřešených- problémů.

    Lovosickou-Ktylickou-Opočenskou tady popisovat nebudu, je v jiných podnětech.

    Dále pak postupně ve směru do Letňan:
    1) Přechod by stálo přebudovat na přechod/cyklo přejezd, nebo alespoň zlepšit seřízení semaforů, stává se že všichni stojí, včetně cyklistů kvůli odbočování z vilkové části odkud provoz prakticky není.

    2)Hned za semaforem následuje stezka z velkých dlaždic (10-20 metrů) a pokračuje cyklochodník. Zde se zřejmě v minulosti něco kopalo, ve třetině šířky chodníku jsou dvě spáry prorostlé trávou, navíc prostředek propadlý, zbytek chodníku je pak na jednu stranu zarostlý úplně.

    3) Výjezdy z benzínky také nejsou řešeny nejlépe. Jsou tam vysoké zdi a řidič vyjíždějící nemá šanci jedoucího cyklistu spatřit.

    Ve směru na prosek se dá na více místech na cyklochodník najet, v opačném směru se z něj ale moc snadno nedostanete.

    Část cyklistů využívá slepou část chodníku a ještě stojící auta hned za semaforem a přejíždí do silnice, další využívá výjezdy z benzínky odkud je alespoň výhled.

    Celkově je cyklochodník úzký, tím že je půlka zarostlá a mezi ním a silnicí je na druhé straně příkop musíte doufat že nenarazíte na pejskaře nebo cyklistu v proti Vám.

    Please sign in to vote.
  • Stojany NUDZ

    Created by Jenda // 1 thread

    Postavil se ústav a není vůbec kam dát kolo - nejen, že tam není stojan, v okolí není dokonce ani žádná použitelná značka nebo jakýkoli jiný podobný hardware. Podle vrátného si zaměstnanci berou kola do kanceláří nebo nechávají v podzemním parkovišti (kam není snadné dostat přístup). Překvapilo mě že stavbu platila EU a tohle si neohlídala.

    Co se s tím dá dělat?

    Please sign in to vote.
Spinner Please wait…
Back to top