Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 5 a jihozápad:

  • Chybějící cyklopruh Strakonická

    Created by Petr Papírník // 1 thread

    Dobrý den,

    na Strakonické od Lihovaru po ulici U Královské louky je snad povolena jízda po chodníku, na Hořejším nábřeží je vyznačen cyklopruh, ale mezi těmito dvěma místy je pouze na Strakonické vyznačeno piktogramy u pravého okraje vozovky, že se tam mohou pohybovat cyklisti. A zatím právě tohle místo je cyklisticky nejexponovanější, protože slouží nejen pro cyklisty jedoucí od Lihovaru směrem na Újezd, ale i pro cyklisty jedoucí od Radlic na Výtoň (případně pro kohokoli, kdo tyhle možnosti nějak kombinuje) - ti přejedou Smíchovské nádraží po lávce, ulicí U Královské Louky přejedou na Strakonickou, kousek se musí po Strakonické přesunout směrem na sever a následně přejedou přes železniční most na Výtoň. Tzn. právě ten cyklisticky nejexponovanější krátký úsek má nejhorší ochranu pro cyklisty. Ale Strakonická je v tomto místě opravdu hodně široká, každý pruh pro auta je naddimenzovaný. Kdyby se všechny trošku zúžily, cyklopruh by se tam pohodlně vešel - ostatně na Hořejším nábřeží je krásně vidět, že ta ulice má na cyklopruh dostatečnou šířku.

    Please sign in to vote.
  • Nesmyslný zákaz vjezdu na cyklostezce

    Created by Petr Papírník // 1 thread

    Dobrý den,

    na konci ulice K sopce v ďolíku vedle Jeremiášovy je při výjezdu od Malé Ohrady směrem na Jinonice nesmyslná značka zákazu vjezdu bez jakékoli dodatkové tabule, přestože to je místo, kde končí normální ulice a plynule na ni navazuje značená cyklostezka, která je mimochodem z druhé strany označena správně modrou kulatou cedulí s chodci a kolem. Bylo by vhodné tenhle nesmyslný zákaz vjezdu, který formálně zakazuje cyklistům na tuhle silnici vjet a který samozřejmě každý ignoruje, vyměnit právě za modrou kulatou ceduli s chodci a kolem, která má pro motoristy stejný význam jako zákaz vjezdu.

    Please sign in to vote.
  • Rozlitý beton na Kukulově

    Created by NightRider // 0 threads

    Ve stoupání v Kukulově ulici u pravého kraje vozovky někomu ukáplo z míchačky pár lopat betonu. Hrb je několik metrů dlouhý a asi metr široký, při objíždění je potřeba najet skoro až do středu pruhu. Vlevo je ještě buspruh, takže místo na předjetí pomalého cyklisty je vždycky, jenže buď ukážu doleva a zbytečně zastavím kolonu za sebou, protože to vypadá, že chci odbočit, nebo neukážu a pak nevím, jestli mě někdo nesundá. Teoreticky by se dalo předrncat přímo přes beton, ale na skládačce to není nic příjemného a v zimě při náledí reálně hrozí smyk a pád.

    Natáhnout si tam gerilový zátaras a pustit se do betonu majzlíkem si netroufám, radši to nechám na profesionálech.

    Please sign in to vote.
  • Kanály na mostě Kukulova/Bucharova

    Created by NightRider // 0 threads

    Most přes Plzeňskou ve směru od severu na jih je místo, kde cyklistovi po sjezdu u motolské nemocnice právě začíná docházet rychlost a potřeboval by co nejdřív zmizet z průběžného i připojovacího pruhu, protože dost často bývají oba plné aut, kterým zrovna tady začíná sedmdesátka a nechce se jim zpomalovat. Krajnice je asi metr široká a byl by to ideální "cykloúkryt", kdyby tam nepřekážely dva nebo tři kanály asi 10 cm hluboké. Kvůli nim se musí jet přes celý most vlevo od bílé čáry.

    Na Kukulově jsou všechny kanály bez problémů sjízdné, přesně v úrovni asfaltu a s drážkami napříč směru jízdy. Do takového standardu je potřeba dostat i ten most.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace průjezdu a úprava přechodu přes Radlickou u vjezdu do Mrázovky

    Created by Petr Papírník // 1 thread

    Dobrý den,

    pro cyklistu jedoucího od Anděla chtějícího pokračovat Křížovou nebo Radlicemi, je ideální jet po Radlické (kde by se hodil cyklopruh - vize jiný podnět). V místě mezi vjezdem do Mrázovky a křižovatkou u zastávky Křížová je však rozumné cykloopatření přímo na Radlické asi těžké, je tam provoz opravdu strašně silný, navíc by se tam už cyklopruh asi nevešel. Tím pádem je lepší zlegalizovat přechod přes vjezd do Mrázovky a následně cestu pro pěší podél svahu, která končí u zastávky tramvaje Křížová. Lidí tam tolik nechodí, určitě se tam vejdeme. Pak by ale bylo potřeba udělat inteligentní úpravu světelné křižovatky u této zastávky - logicky cyklisté budou pokračovat malou pěší zónou na začátku ulice Křížová mezi Radlickou a Pod Barvířkou. Nyní to ale nejde jinak než přejet po přechodu a po chodníku. Kdyby se na výjezdu z malé uličky od zastávky Křížová dal semafor pro cyklisty přes Radlickou, který by se spínal ve stejnou chvíli jako semafor pro chodce na rovnoběžném přechodu. A pak by se jen musel na protější straně Radlické upravit obrubník, aby se z tohoto cyklopřejezdu dalo najet na tu malou pěší zónu před ulicí Pod Barvířkou.

    Please sign in to vote.
  • Chybějící cyklopruh na Radlické

    Created by Petr Papírník // 1 thread

    Dobrý den,

    Na Radlické mezi Kartouzskou a Křížovou (v tomto směru) strašně chybí nějaké slušné cykloopatření - provoz je tam dost velký, ale pro cyklisty je to dost atraktivní, obzvláště mezi Ženskými domovy a vjezdem do Mrázovky. A ve většině délky je ulice dostatečně široká, aby vstřebala cyklopruh, aniž by se snížila plynulost silničního provozu (obzvláště mezi Ženskými domovy a vjezdem do Mrázovky).

    Please sign in to vote.
  • Chybějící cyklopruh Svornosti

    Created by Petr Papírník // 1 thread

    Dobrý den,

    ve Zborovské je úžasný cyklopruh, ale končí na křižovatce s Lidickou, tzn. když chce člověk bezpečně pokračovat na jih, musí uhnout na Lidickou a promotat se přes Anděl, což je vzhledem k množství chodců dost pomalé a hlavně to i vytváří kolizní situace s chodci.

    A šlo by to vyřešit velmi elegantně prodloužením cyklopruhu ze Zborovské do Svornosti až ke Smíchovskému nádraží. Je tam více dost širokých pruhů pro auta, takže zúžení o jeden cyklopruh určitě nezhorší plynulost silničního provozu. 

    Please sign in to vote.
  • Chybějící cyklopruh na Janáčkově nábřeží před Mostem Legií

    Created by Petr Papírník // 1 thread

    Dobrý den,

    Cyklopruh na Janáčkově nábřeží je skvělá věc, až na to, že nesmyslně končí 150 m řed křižovatkou s Mostem Legií. A řidiči toho zhusta využívají a okamžitě s koncem cyklopruhu se začnou k cyklistům chovat jako k odpadu. Nerozumím, proč není protažen až na křižovatku - Janáčkovo nábřeží je tam dostatečně široké, aby se tam pohodlně vešel.

    Please sign in to vote.
  • Chybějící semafor pro cyklisty u lávky přes Smíchovské nádraží

    Created by Petr Papírník // 2 threads

    Dobrý den,
    Mnoho cyklistů přejíždí Smíchovské nádraží po lávce z Radlické a následně pokračuje po Nádražní směrem k Andělu. Výjezd od schodů od lávky u tramvajové točny na Nádražní je ale dost nebezpečný - Nádražní je tam dost široká, jezdí po ní roztroušený provoz aut, autobusů a tramvají, kdy mi často připadne, že mnoho z nich neví, kdo má kdy přednost. Navíc na výjezdu z tramvajové točny není žádný semafor, protože tamodtud normálně žádné motorové vozidlo nevyjíždí, takže cyklista nemá moc možnost zjistit, zda je zrovna zelená. Stačilo by přidat na toto místo semafor pro cyklisty, který by ukazoval zelenou ve chvíli, kdy mají zelenou auta vyjíždějící z ulice U Královské louky.

    Please sign in to vote.
  • Povolení průjezdu služební cestou skrz Smíchovské nádraží

    Created by Petr Papírník // 2 threads

    Dobrý den,

    Mnoho cyklistů přejíždí Smíchovské nádraží po lávce z Radlické a následně pokračuje po Nádražní směrem k Andělu. Výjezd od schodů od lávky u tramvajové točny na Nádražní je ale dost nebezpečný, navíc úsek Nádražní mezi tramvajovou točnou a železničními mosty je hodně úzký a auta se tam nechovají zrovna zdrženlivě. Proto je vhodnější sejít z lávky po schodech už uprostřed na severní nástupiště a objet nebezpečná místa služební cestou, která vede technickým zázemím Smíchovského nádraží ze severního nástupiště a končí mezi železničními mosty na Nádražní. Ale na tuto cestu mají cyklisté zakázaný vjezd - bylo by skvělé, kdyby se vjezd cyklistům povolil a na křižovatce této cesty s Nádražní, aby se na kousku přerušila překážka mezi tramvajovým pruhem a pruhem pro auta, aby cyklista mohl na Nádražní bezpečně vjet.

    Please sign in to vote.
  • Přechodopřejezd přes Radlickou u lávky

    Created by Petr Papírník // 2 threads

    Cyklisté hojně využívají lávku přes Smíchovské nádraží a následně pokračují skrz Radlice a potřebují přejet Radlickou právě na tomto přechodu. Je to samozřejmě i přechod, který hojně využívají chodci, ale myslím, že by bylo možné udělat nějaká jednoduchá opatření, díky nimž by se mohla povolit cyklistům jízda přes tento přechod spolu s chodci, aniž by to snížilo bezpečnost chodců. Prakticky většina cyklistů na tomto přechodu stejně sedí na kolech.

    Please sign in to vote.
  • Průjezd od točny Radlická k bazénu

    Dobrý den,

    k Radlické vede od Smíchovského nádraží skvělá cykloobousměrka a pak lze pokračovat směrem na Jinonice ulicí Na Farkáně IV a Waltrovkou. Ale přímo u metra Radlická je tahle skvělá cesta z centra směrem na Jinonice a Prahu 13 přerušena - cyklista musí jet od zastávky Škola Radlice k točně tramvají po rušné Radlické, což vzhledem k intenzitě provozu je velmi nebezpečné. Tento špunt by šlo vyřešit jedním přeznačením a výstavbou velmi krátké bezbariérové spojky obcházející schody:

    1. Povolením vjezdu kol na pěší zónu kolem točny tramvají, do podjezdu pod Radlickou těsně vedle stanice metra, která vede směrem k bazénu a na cestě vycházející z tohoto podchodu směrem k bazénu. Na mnoha místech Prahy se už ukázalo, že do většiny pěších zón lze povolit vjezd cyklistům, stačí omezení rychlosti (jako ve Vyšehradském tunelu), anebo přidání tabulky o vzájemné ohleduplnosti (jako na náplavce). Tohle by šlo použít i zde.

    2. Menší stavební akce - z podchodu pod Radlickou se vyjde na šikmou cestu, která končí v úrovni Radlické u autobusové zastávky, a k bazénu se sejde po schodech. Ale hned vedle téhle cestičky je křoví, kde by bylo možné vybudovat velmi krátkou bezbariérovou spojku do ulice Pechlátova k parkovišti před bazénem a na ni vyvést kola. A byla by to i velmi pozitivní změna pro tělesně postižené - spojka mezi stanicí metra a sportovním areálem.

    Please sign in to vote.
  • Propojení sjezdu ze Strahova s Andělem

    Created by Jonáš Veselka // 0 threads

    Dobrý den,

    navrhuji zřídit propojení oblíbeného sjezdu ze Strahova Zapovou ulicí s Duškovou ulicí a to ideálně v trase ulic Na Čečelce a U Trojice.

    Aktuální situace:

    Neexistuje zde legální průjezd na Anděl. Je nutné pokračovat na severovýchod Holečkovou buď až na Náměstí Kynských nebo skrz park Sacré Coeur. Obě trasy přidávají vzdálenost i stoupání a jsou složitější na navigaci, zvláště, když člověk míří na jih ke Smíchovskému nádraží (a v budoucnu nové čtvrti).

    Přitom sjezd ze Strahova v této trase je velmi využívaný a stejně tak Duškova ulice vedoucí na Anděl. Jak velký pozitivní dopad by to mělo, je zřetelné z heat mapy Stravy. Viz snímek obrazovky nebo přímo na serveru Stravy.

    Návrh opatření:

    • – Prosím vybudovat průjezd z Holečkovy do ulice Na Čečelce. Na Čečelce je nejspíš z důvodu strmosti a možná také kvůli zamezení nadměrného průjezdu aut zaslepená. Stačila by jedna krátká rampa pro projetí na kole. Ulice je dále funkční a není jednosměrná.
    • – Prosím zřídit propojení Na Čečelce a U Trojice v Plzeňské. Šlo by to vést buď po vyasfaltovaném tramvajovém pásu směrem do centra nebo po části širokého chodníku. Jde pouze o 40metrový úsek, který by neomezoval provoz tramvají.
    • – V návaznosti na vytvoření této trasy, ale i bez toho, je velmi potřeba zlidštit průjezd Duškovou a dále Plzeňskou na Anděl. Zde jezdí obrovské množství aut a vznikají zbytečné konflikty kvůli nedočkavým řidičům. Momentálně je místo ošetřené pouze piktokoridorem. Nicméně, toto už bude asi věcí samostatného řešení.

    Díky a přeji hezký den

    Please sign in to vote.
  • Výpadová

    Created by Pavel Hošek // 1 thread

    Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka U Sportoviště

    Created by Saša_ // 1 thread

    Na konci roku 2019 nebo na začátku roku 2020 došlo ke zjednosměrnění ulice U Sportoviště ve Slivenci. Zjednosměrnění bylo provedeno tak, že se teď nedá celá ulice legálně projet ani jedním směrem (polovina jednosměrka k jihu, část jednosměrka k severu). Vzhledem k charakteru ulice (odhadovaný provoz maximálně desítky aut za den) by neměl být problém udělat cykloobousměrku. Dá se jet souběžnou ulicí K Holyni, ale tam je řádově větší provoz. Na fotce (google streetview) je původní stav z roku 2019.

    Please sign in to vote.
  • Nesymetrické značení

    Created by Marek Simon // 1 thread

    Nová cesta s poněkud nejasným účelem, se zákazem vjezdu mimo vozidel se souhlasem MČ, ovšem z jížního směru vjezd cyklistům povolen, ze severního nikoli (odvozeno z panoramatických fotografií).

    Please sign in to vote.
  • Problémy s cyklostezkou ve Zbraslavi

    Created by Jenda // 1 thread

    Stezka pro chodce a cyklisty má několik problémů.

    1 a 2: směrem do kopce je značená jako dělená s provozem cyklistů vlevo, směrem dolu je značená jako smíšená, takže se cyklisté potkají proti sobě.

    3: na stezku ústí přechod a vstup ze sousedního chodníku bez patřičných značek, takže chodec, který po nich přijde, neví, že se nachází na stezce pro chodce a cyklisty

    4: stezka je přerušována mnoha přechody.

    Please sign in to vote.
  • Zákaz vjezdu kol

    Created by Tomáš Hnyk // 2 threads

    Oblast moc neznám, byl jsem tam na návštěvě a tohle náhodou vyfotil, ten zákaz vjezdu cyklistů tam vypadá minimálně jak pěst na oko. Ale ani nevím, zda to tam přes ten plo je pak dále prostupné.

    Please sign in to vote.
  • Plzeňská z centra - integrace cyklo

    Created by vlákno // 1 thread

    Páteřní A14 na Plzeňské není integrována v dopravním řešení ulice, takže jezdit po ní je nepříjemné, zejména do kopce směrem z centra. Alternativní trasy vzhledem k terénu přitom neexistují.
    Ideálně integrovat až k Bucharově, šířkové poměry ulice by měly umožnit zachovat dva jízdní pruhy a přidat cyklopruh.

    Please sign in to vote.
  • Bahniště na Smíchovské straně přístaviště přívozu místo Železnišního mostu

    Created by Brahma // 1 thread

    Přístaviště přívozu, který slouží místo Železničního mostu, se na Smíchovské straně přemístilo vlevo od mostu. Ústí na nezpevněnou hliněnou pobřežní komunikaci rozježděnou náklaďáky. Jsou tam louže a hluboká vrstva bahna. Na koloběžce se to nedá projet, poněvadž se nedá odrazit, jak to klouže. Pěšky se to dá projít, ale boty a kalhoty jsou na pračku. Cesta by potřebovala náklaďák s kamínky a válec.

    Please sign in to vote.
  • Průjezd zakázán

    Created by Jenda // 1 thread

    Na tomto místě je značka Průjezd zakázán. Vede tamtudy užitečný průjezd do Prokopáku.

    Please sign in to vote.
  • Praha 5 - křižovatka Lihovar

    jhajas // 3 threads

    Téměř každý den jezdím z Modřan na Anděl na kole a křižovatka u Lihovaru kde musím překonat Strakonickou ulici je zdaleka nejnebezpečnějším místem mojí cesty.

    Dnes existují 2 varianty jak toto místo překonat:
    1) sesednout z kola a převést ho přes světly řízený přechod pro chodce a vést kolo dál přes autobusovou zastávku a někde za ní nasednout zase na kolo a pokračovat dál směr Meet Factory a přes Smíchovské nádraží. Nutno podotknout, že na zelenou je zde třeba poměrně dlouho čekat.
    2) V ranní špičce riskovat život a přejet 2 pruhy a zařadit se do odbočovacího, počkat na zelenou pro odbočení.

    Ani jedna z těchto variant není zdaleka ideální, obzvlášť spěchá li člověk ráno do práce. Na přiloženém obrázku navrhuji 2 varianty řešení, které by podstatně přispěli k bezpečnějšímu průjezdu touto křižovatkou:

    1) Měně bezpečná, ale také méně nákladná varianta přidání světelného cyklopřechodu a piktogramů umožňující z přechodu vjezd do ulice s autobusovou zastávkou
    2) Podstatně nákladnější, ale také bezpečnější varianta - zbudování mimoúrovňoého křížení ulice Strakonická pomocí tunelu pro cyklisty a následná cyklostezka až na ulicy Na Zlíchově.

    Jen pro úplnost uvedu, že v opačný směr neřeším, protože od MeetFactory se dá v takovém případě jet směrem na Hlubočepy právě ulicí Na Zlíchově, z kopce je to celkem bezpečné.

    Please sign in to vote.
  • Přechody pro chodce - "díry" v cyklostezce - Jihozápadní město

    Created by Jirkha // 1 thread

    Na cyklotrase ŘE-HL na území Prahy 13 jsou překonávání pozemních komunikací řešena tím, že se cyklostezka ukončí před přechodem a za ním opět obnoví. Nová úprava změnou na smíšený "přechod / přejezd" umožňuje poměrně jednoduché řešení těchto přechodů tak, aby došlo k zlegalizování dnešního naprosto běžného přejíždění těchto přechodů pro chodce cyklisty a obecnému většímu respektu ke značení.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top