Rychlé spojení Záběhlic s Hostivaří
Nejrychlejší praktické spojení ze "spodního patra" Záběhlic (Záběhlická, Práčská) do hostivařské průmyslové zóny (U továren) vede po Švehlově a Průmyslové: přímá trasa, hladký asfalt, žádné prudké kopce a ztracené spády, dostatek místa na míjení s auty a cyklochlívky před každým semaforem. Problém nastává po podjetí mostů, kde je potřeba odbočit doleva do uličky V Chotejně. Musí se přejet do levého pruhu, který není značený jako odbočovací (takže tam cyklistu vlevo nikdo nečeká), a to navíc u vrcholku kopce, kde je cyklista nejpomalejší a auta naopak naplno zrychlují. Nepřímé odbočení je technicky možné, ale podle vodorovného značení (šipka pouze doprava) ne úplně košer. Po téhle odbočce následuje další, tentokrát se stopkou, a pak ještě překřížení ultraširokého mostu. Při zpáteční cestě se musí celý tenhle odbočovací kolotoč zopakovat.
Chodníkovou variantu nepovažuji za plnohodnotnou alternativu. Objížďku po lávce přes trať taky ne, protože ji zvládnou jenom namakaní borci s horskými převody.
Návrh úpravy je na přiloženém obrázku. Jednoduchým zobousměrněním dvou přiváděcích uliček (U branek a Sklářská) by se eliminovala celá nebezpečná levotočivá klička přes Chotejnu a zbyly by sice ostré, ale snadno zvládnutelné pravé zatáčky: na východě do bezkolizního směru, na západě s možností bezpečně počkat na volné místo.
Problém se šířkou by byl jenom na severním konci Sklářské, ale ta by se tam dala trochu nafouknout směrem na východ. Drobné zakřivení by nevadilo, stejně se tam má zpomalovat a dávat přednost. Zbytek obou uliček by pobral i dva plnohodnotné pruhy, natož cyklopruh.
Nevím, jestli se počítá s parkováním v těch dvou jednosměrkách. Jestli jo, mohlo by se přesunout na jižní polovinu mostu (tedy jestli technické normy parkování na mostech dovolují). Stejně je k ničemu mít most široký na čtyři pruhy, když na obou stranách navazuje na úzké dvoupruhové ulice.