Výpadová
Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.
This section lists issues - problems on the street network and related matters.
Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.
You can create a new issue using the button on the right.
Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 5 a jihozápad:
Created by Pavel Hošek // 1 thread
Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.
Created by Saša_ // 1 thread
Na konci roku 2019 nebo na začátku roku 2020 došlo ke zjednosměrnění ulice U Sportoviště ve Slivenci. Zjednosměrnění bylo provedeno tak, že se teď nedá celá ulice legálně projet ani jedním směrem (polovina jednosměrka k jihu, část jednosměrka k severu). Vzhledem k charakteru ulice (odhadovaný provoz maximálně desítky aut za den) by neměl být problém udělat cykloobousměrku. Dá se jet souběžnou ulicí K Holyni, ale tam je řádově větší provoz. Na fotce (google streetview) je původní stav z roku 2019.
Created by Marek Simon // 1 thread
Nová cesta s poněkud nejasným účelem, se zákazem vjezdu mimo vozidel se souhlasem MČ, ovšem z jížního směru vjezd cyklistům povolen, ze severního nikoli (odvozeno z panoramatických fotografií).
Created by Jenda // 1 thread
Stezka pro chodce a cyklisty má několik problémů.
1 a 2: směrem do kopce je značená jako dělená s provozem cyklistů vlevo, směrem dolu je značená jako smíšená, takže se cyklisté potkají proti sobě.
3: na stezku ústí přechod a vstup ze sousedního chodníku bez patřičných značek, takže chodec, který po nich přijde, neví, že se nachází na stezce pro chodce a cyklisty
4: stezka je přerušována mnoha přechody.
Created by Tomáš Hnyk // 2 threads
Oblast moc neznám, byl jsem tam na návštěvě a tohle náhodou vyfotil, ten zákaz vjezdu cyklistů tam vypadá minimálně jak pěst na oko. Ale ani nevím, zda to tam přes ten plo je pak dále prostupné.
Páteřní A14 na Plzeňské není integrována v dopravním řešení ulice, takže jezdit po ní je nepříjemné, zejména do kopce směrem z centra. Alternativní trasy vzhledem k terénu přitom neexistují.
Ideálně integrovat až k Bucharově, šířkové poměry ulice by měly umožnit zachovat dva jízdní pruhy a přidat cyklopruh.
Přístaviště přívozu, který slouží místo Železničního mostu, se na Smíchovské straně přemístilo vlevo od mostu. Ústí na nezpevněnou hliněnou pobřežní komunikaci rozježděnou náklaďáky. Jsou tam louže a hluboká vrstva bahna. Na koloběžce se to nedá projet, poněvadž se nedá odrazit, jak to klouže. Pěšky se to dá projít, ale boty a kalhoty jsou na pračku. Cesta by potřebovala náklaďák s kamínky a válec.
Created by Jenda // 1 thread
Na tomto místě je značka Průjezd zakázán. Vede tamtudy užitečný průjezd do Prokopáku.
jhajas // 3 threads
Téměř každý den jezdím z Modřan na Anděl na kole a křižovatka u Lihovaru kde musím překonat Strakonickou ulici je zdaleka nejnebezpečnějším místem mojí cesty.
Dnes existují 2 varianty jak toto místo překonat:
1) sesednout z kola a převést ho přes světly řízený přechod pro chodce a vést kolo dál přes autobusovou zastávku a někde za ní nasednout zase na kolo a pokračovat dál směr Meet Factory a přes Smíchovské nádraží. Nutno podotknout, že na zelenou je zde třeba poměrně dlouho čekat.
2) V ranní špičce riskovat život a přejet 2 pruhy a zařadit se do odbočovacího, počkat na zelenou pro odbočení.
Ani jedna z těchto variant není zdaleka ideální, obzvlášť spěchá li člověk ráno do práce. Na přiloženém obrázku navrhuji 2 varianty řešení, které by podstatně přispěli k bezpečnějšímu průjezdu touto křižovatkou:
1) Měně bezpečná, ale také méně nákladná varianta přidání světelného cyklopřechodu a piktogramů umožňující z přechodu vjezd do ulice s autobusovou zastávkou
2) Podstatně nákladnější, ale také bezpečnější varianta - zbudování mimoúrovňoého křížení ulice Strakonická pomocí tunelu pro cyklisty a následná cyklostezka až na ulicy Na Zlíchově.
Jen pro úplnost uvedu, že v opačný směr neřeším, protože od MeetFactory se dá v takovém případě jet směrem na Hlubočepy právě ulicí Na Zlíchově, z kopce je to celkem bezpečné.
Created by Jirkha // 1 thread
Na cyklotrase ŘE-HL na území Prahy 13 jsou překonávání pozemních komunikací řešena tím, že se cyklostezka ukončí před přechodem a za ním opět obnoví. Nová úprava změnou na smíšený "přechod / přejezd" umožňuje poměrně jednoduché řešení těchto přechodů tak, aby došlo k zlegalizování dnešního naprosto běžného přejíždění těchto přechodů pro chodce cyklisty a obecnému většímu respektu ke značení.
Created by majkii // 1 thread
Chtěl bych podat podnět k propojení cyklostezky A34 přes Karlovarskou silnici, což by znamenalo propojení cyklotras Ruzyně a Řep. V tomto 350 m dlouhém velmi nebezpečném úseku hrozí kolize s autem, neboť zde chybí jakýkoli cyklopruh či chodník. Nevím, zda je možné zde něco takového vytvořit, vč. přechodu pro cyklisty přes Karlovarskou silnici. Za současného stavu je zde velmi nebezpečné projíždět hlavně s dětmi, auta zde jezdí dost rychle. Bohužel v těchto místech chybí jakákoli jiná varianta, jak se dostat od nádrže Jiviny (cyklotrasa směr letiště) k velmi příjemné cyklostezce Řepy-Hostivice.
Created by Jiras // 1 thread
Siroka, klidna ulice, kde je stavajici trasa A33, smerem z Vypichu k Homolce je ulice jednosmerna, dale se da pouzit sjezd smerem k "Cisarce" pod elektrickym vedenim.
Created by Vratislav // 1 thread
Od stanice metra Nemocnice Motol na Vypich by bylo žádoucí zřídit bezmotorovou, bezbariérovou cestu stávajícím lesoparkem. I přes značné převýšení bude využitelná pro pěší i cyklisty.
Uprostřed cyklostezky A1, kousek od branického mostu trčí z cesty kovová destička s několika šrouby. Určitě už nejeden cyklista na překážku narazil.
Created by BikerSmith // 1 thread
Stodůlky a Zličín je propojen pouze chodníkem. Navíc, ze strany Stodůlek je vyznačen zákazem vjezdu. Stávající chodník má kvalitní asfalt, bohužel je úzký. Navrhuji rozšířit o separátní stezku pro kola. V Stodůlkách vzniká hodně bytovek a kanceláří. Druhou variantou, jak se na kole dostat na západ Prahy, je průjezd po velice frekventované Jeremiášově ul. - ve které navíc nejsou vyznačeny cyklopruhy.
Created by Jirka // 0 threads
MČ připravuje rekonstrukci Zbraslavského náměstí.
Setkání s občany 1. března: http://www.mc-zbraslav.cz/aktualne/verejne-setkani-o-zbraslavskem-namesti-1351cs.html
Created by jbohac // 1 thread
Pod vrchem Vidoule vede cyklisticky oblíbená asfaltka, v mapě značená X135. Najet se na ní na východním konci z ulice Na Pomezí dá po několika pěšinách, na nejlogičtějším nájezdu je však cedule "zákaz vjezdu všech vozidel" s dodatkovou tabulkou "momo vozidla lesů hl. m. Prahy".
Created by jbohac // 1 thread
Při jízdě z jihu je po pár desítkách metrů zákaz vjezdu v obou směrech mimo dopravní obsluhu:https://mapy.cz/s/19tsn
Po pár stech metrů pak zákaz vjezdu: https://mapy.cz/s/19ttB
Následující úsek je sice opravdu úzký, ale podle mě by mu daleko více slušel režim obytné zóny s povoleným vjezdem cyklistů z obou stran, vyžadující ohleduplné vyhýbání, než současné ryze dopravní jednosměrné uspořádání.
Ulice propojuje Jinonice s Košíři / Cibulkou po vrstevnici a nemá pro cyklisty rozumnou alternativu. Každý kdo tam potřebuje tam stejně pojede - zákaz/nezákaz. V mapě jde o trasu značenou A132. Na severní straně přímo navazuje asfaltka skrz les Vidoule, značená v mapě jako X135, přínosná jak rekreačně tak dopravně.
Created by Red_carrot // 1 thread
křížení Thurnovy ulice a Karlovarské (trasa Hvězda - Řepy) - cyhbí označení přejezdu na silnici a informace pro řidiče, aby o přijíždějících cyklistech věděli. Většinu dne je zde hustý provoz, automobily jezdí rychlosti 60-70km/h a prakticky se nedá na druhou stranu přejet ani z jednoho směru. Ideální by byl semafor/přejezd pro cyklisty vedle některého z přechodů, a jasné značení pro řidiče - cyklopřejezd. Většina cyklistů přejezd nepoužívá - bezpečně se dá přejet jedině na přechodu (na konečné tramvaje nebo v ulici Falcká), což je zdržení, a navíc obtěžování chodců na zastávce tramvaje. Cyklostezka na Břevnovské pláni je navíc jednosměrná, takže cestou do centra by se skutečně hodilo přejezd Bělohorské vyřešit jiným způsobem.
Created by xpj // 2 threads
Vzhledem k silnému provozu na souběžné Strakonické silnici si auta urychlují cestu z Lahovic do Malé Chuchle a až na Smíchov po cyklostezce A1.
Chybí zde zákaz vjezdu motorových vozidel z obou stran a, podle všeho, i nějaká mechanická zábrana.
Created by Jan Krejčík // 1 thread
Povrch v ulici Nádražní mezi zastávkou Lihovar a Smíchovským nádražím je plný děr a kanálů, což činí jízdu velmi nepříjemnou a nepředvídatelnou - a to jak cyklistů, tak jiných dopravních prostředků. Začíná to již dlažbou a kanálem na křižovatce se spojkou od Strakonické a končí parkujícími auty v blízkosti Smíchovského nádraží. Částečně platí i v opačném směru.
Ukázková místa:
* https://mapy.cz/s/IO2M
* https://mapy.cz/s/IO37
* https://mapy.cz/s/IO4a (pohled dozadu)
* https://mapy.cz/s/IO3F (pohled dozadu)
Návrh: v křižovatce rozšířit drobně asfalt u pravé strany vozovky, aby se na kole dalo projet bez drncání nebo zbytečného zpomalování ve křižovatce. Zbytek ulice zrevidovat a nejhorší propadliště srovnat.
Prosím o zrušení obrubníku, který vznikl po rekonstrukci parkoviště u nájezdu na Ladronku z ulice Atletická. Obrubník je sice nízký (asi 2 až 3cm), ale je šikmo ke směru jízdy a snadno na něm podjede přední kolo. Kvůli obrubníku jsem si přivodil ošklivé zranění a musel jsem na operaci.
Created by Mosquit // 1 thread
Připravuje se zákaz vjezdu všech vozidel (B1) v oblasti kolem Smícháče na Nádražní. Důvod = zvýšení bezpečnosti přestupujících.
Více viz úřední deska
http://urdeska.praha.eu/files/SCAN0001.PDF?ids=AF4m2JTLhhQ1HPoB0Z4j6w==
ODA-1859/2016 zákaz vjezdu vozidel do ul. Nádražní v úseku Moulíkova - U Královské louky, Praha 5 veřejná vyhláška ODA 19.5.2016 - 3.6.2016
Created by Lukáš M // 1 thread
Pro bezpečné překonání je třeba normální kolo zastavit a popř i z něho slézt, což zasahuje do plynulosti dopravy jak vaší, tak vozů, které jedou za vámi. Navrhuji zde zřídit bezbariérový přechod.
This map shows all issues, whether points, routes, or areas:
The most popular issues, based on the number of votes:
Created by Pavel Pola // 2 threads
Na levém břehu Vltavy končí cyklostezky kolem Barrandovského mostu u výjezdu z pobřežního chodníku u stanice Lihovar na Strakonické. Kdo chce pokračovat dál směrem Smíchov, Kampa, Malá Strana, apod., musí absolvovat buď cestu po Strakonické dvouproudovce nebo po rozbitém chodníku, kam naše skvělé zastupitelstvo nechalo za drahé peníze nainstalovat nesmyslné megakvětináče. Ty udělaly už z tak neprůjezdného chodníku ještě neprůjezdnější.
Můj návrh:
- odstranit všechny květináče z vyznačeného chodníku
- udělat nájezdy a sjezdy na/z chodníku
- položit nový asfalt (nebo aspoň vyspravit ty nejhorší místa)
- označit jako oficiální cyklostezku
Co tím získáme?
- ideální spojku mezi Barrandovským mostem (kde se sbíhají cyklostezky ze všech stran) a Malou Stranou (protože u Erpetu začíná samostatný cyklopruh, který vede s drobným přerušením u Palackého mostu defacto až na Kampu)
Co tím ztratíme?
- nic, ten chodník teď stejně prakticky nelze využívat - pěší tam nechodí, s kočárkem se tam nedostanete kvůli těm květináčům, navíc je to na straně silnice, kde nejsou žádné domy, takže by to nikomu nemělo vadit
- určitě to bude něco stát - ale při ceně těch květináčů to bude jen zlomek jejich ceny
Cyklistům zdar!
Pavel Pola
Created by Vratislav // 1 thread
Elegantně se zbavit problémového průjezdu jižní částí Kampy, Šeříkovou, křížení s Vítěznou: Bypass mostu legií po cestě podél Vltavy a pak po betonovém stropě nad Čertovkou. Na úroveň Janáčkova nábřeží lehká, při povodni zdvihnutelná rampa. Pro směr zc. cykloobousměrky do Zborovské.
Ambiciózní, možná šílené, ale řešící spoustu problémů! Současně nová promenáda i pro pěší, řeší nepříjemné křížení mostu Legií.
Created by Miroslav Skřípek // 2 threads
Trasa A12 od Barrandovského mostu směrem do Hlubočep je využívána jak dopravními, tak rekreačními cyklisty včetně rodin s dětmi a slouží jako hlavní cyklistická tepna směrem do Prokopského údolí. Vyznačený úsek vede po ulici Hlubočepská, kde není příliš velký provoz, ale neobydlená oblast svádí k překračováni maximální povolené rychlosti v obci a cyklisté jsou tam velmi často ohrožováni rychle jedoucími automobily.
Průjezd tímto úsekem považuji za nejnebezpečnější úsek pro cyklisty při průjezdu východ-západ skrz Prahu a rozhodně by si zasloužil nějakou úpravu.
Ve směru od Hlubočep směrem k Barrandovskému mostu je silnice mírně z kopce, cyklisté jedou poměrně rychle, takže tam by stačilo doplnit cyklopiktokoridory. V opačném směru, tedy od Barrandovského mostu směrem nahoru do Hlubočep pak prověřit možnost zřízení cyklopruhu, kde to šířkové poměry dovolí, případně prověřit možnost vyznačení smíšené stezky po téměř nevyužívaném chodníku. V zastavěné části Hlubočep (za viaduktem) pak doplnit cyklopiktokoridory.
Návrh na vrstevnicovou cestu ve svahu nad Motolem, krerá by zajistila chráněné a rekreačně atraktivní spojení Ladronky a sídliště Řepy. Návrh je ve formě podrobně propracované vize a žádá si nejspíš vnesení do agendy Prahy 6 a 5.
Created by User 175 (deleted) // 2 threads
Ulice Na Břevnovské pláni, je výborná, pro cestu z Řep na Ladronku, jedná se o ulici souběžnou s Bělohorskou, takže provoz je zde minimální a to je pro cyklisty pohodlné. Bohužel tato silnice je jednosměrná, takže ve směru na Ladronku se musí přejet velice frekventovaná Bělohorská (2 pruhy v každém směru + tramvajový pás; dokonce v mapě označená jako velice nebezpečné místo) a poté s velkou a zbytečnou zajížďkou se vracet na Bolívarovu, i když se mohlo jet krásně, přímo a plynule.
Proč zobousměrněnit:
1) Bezpečnost - Nebude se muset přejíždět frekventovaná Bělohorská,
2) Plynulost - kvůli přejezdům Bělohorské se musí minimálně 2x zastavit, a zase rozjet což cyklistu stojí spoustu sil.
3) Napojení na již vzniklé cykloobousměrky Čistovická a U Boroviček
Created by Cyril // 1 thread
Idealni legalni dopravni spojeni z Barrandova do centra soucasnosti znemoznuje zakazany vstup na oba chodniky tramvajove estakady. Dale ne uplne bezpecny usek podel koleji mezi zastavkou Geologicka a zacatkem tramvajoveho mostu.
Alternativni trasa vede za protihlukovou zdi s nutnosti trikrat sesedat kvuli schodum a naslednym krizenim tramvajove trati na stary chodnik podel ulice K Barrandovu. Na ktery je sice povolen vstup, ale je zde nekolik zuzeni s nutnosti temer zastavit, nebo rovnou sesednout(dopravni znacky, stojan na autobusove zastavce) a zakonceni je na skale dvema ostrymi zatackami zakrytymi prerostlou vegetaci.
Pokud se nenajde reseni, jak zlegalizovat pohyb po tramvajove estakade, bylo by vhodne odstranit prekazky na alternativni trase.
Created by Václav Novák // 1 thread
Obousměrný provoz kol v Lidické téměř umožňuje pohodlně přijet na Anděl přes Palackého most z pravého břehu. Brání tomu jen křižovatka s ulicí Svornosti, kde je přikázané odbočení doleva, ačkoliv hned za křižovatkou je v přímém směru cyklistické značení v tramvajovém pásu. Buď by měla být pro cyklisty vyznačena a upravena objížďka přes Janáčkovo nábřeží a Zborovskou, aby se nemusela upravovat křižovatka, nebo ještě lépe by měli být cyklisté před křižovatkou svedeni na tramvajový pás, na němž by je pak řídila signaliace shodná se současnou signalizací pro tramvaje (které také pokračují přímo).
Vyřešeno v zimě 2018/19 při obnově signalizace.
Created by Saša // 1 thread
Podél tramvajového tělesa vede krásně široký chodník, je na něj ale zákaz vstupu. To, že nejdu, ale jedu, měšťáky moc nezajímá... Fakt je, že chodník kolem silnice K Barrandovu je nebezpečný, uhýbal jsem před letící poklicí. Jezdí se tam nahoru běžně 80.
Created by ehmud // 1 thread
Jedná se o nebezpečnou cestičku podél kolejí tramvaje mezi zastávkou Geologická a začátkem tramvajového mostu.
Alternativní trasa sice vede za protihlukovou zdí nad tramvají, ale tam je nutné několikrát sesedat a vést či nést kolo (což je například s naloženým kolem nepříjemné zejména směrem nahoru) kvůli schodům.
Podle mého názoru by bylo dobré (a ani ne tak drahé), aby se v tomto úseku vybudovala cyklostezka či stezka pro chodce a cyklisty vedoucí za stojany na troleje (mezi tramvají a silnicí K Barrandovu).
Created by Václav Novák // 2 threads
Cesta mezi Na Knížecí a Meet Factory nabízí bezpečnou alternativu Nádražní ulici, ale vjezd je zde zakázán. Povolení vjezdu cyklistům by skoro nic nestálo a odstranilo by to problémy, které kvůli tomu vznikají.
Created by Tomáš // 1 thread
Lávka na císařskou louku je zanesena v územním plánu, v současné době je její umístění opět projednáváno. Zda bude realizována a případně kdy je však nejisté.
Lávka by umožnila průjezd Smíchova od Lihovaru ke Smíchovskému nádraží. Byla by alternativou k ulicím Nádražní a Strakonická, které nejsou pro cyklisty v současnosti přívětivé.
(2017: updatována poloha lávky podle připravovaného projektu)
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
Petřínská cesta vedoucí od Úvozu kolem lanovky k ulici Na Hřebenkách by mohla být pro cyklisty velmi výhodná. Tato cesta umožňuje vyhnout se stoupání až na strahovský kopec.
Cesta je většinou dostatečně široká a v (té užší) části dokonce již dnes legální. Na rozdíl od legální spojnice Strahova s Hellichovou je cesta navíc téměř po rovině, takže nesvádí k rychlé jízdě.
Pro legalizaci by však bylo vhodné vybrat takovou formu, která nechává práva na straně chodců (tedy ne stezka pro chodce a cyklisty, ale např. pěší zóna nebo stezka pro chodce s dodatkovou tabulkou povolující vjezd cyklistů).
Created by Kratax // 2 threads
Aktuální nulové řešení napojení velmi frekventované cyklostezky ve směru na Zbraslav / Modřany, složitá křižovatka ve směru z Modřan a Dolních Břežan, leckdy téměř nemožné pro cyklisty se bezpečně dostat na most. Po mostě jsou obousměrně chodníky pro pěší. Většina cyklistů končí tím, že najíždí na chodník a pokračuje až na konec mostu po chodníku, což není samozřejmě ideální.
Created by Václav Řehák // 1 thread
Lávka přes Smíchovské nádraží je často užívána pěšími i cyklisty, ale přístup na ní od parku u metra je přes dost vysoké schodiště. Doplnit ho vodícími lištami by pomohlo cyklistům (zvlášt majitelům těžkých kol) a možná i maminkách s kočárky.
Created by Vratislav // 1 thread
Od stanice metra Nemocnice Motol na Vypich by bylo žádoucí zřídit bezmotorovou, bezbariérovou cestu stávajícím lesoparkem. I přes značné převýšení bude využitelná pro pěší i cyklisty.
Created by David // 1 thread
Na A114 jsou v ulici Werichova umístěny dva souvislé příčné zpomalovací prahy (v plastovém provedení) a další 3 jsou mezi ulicemi Werichova a U Náhonu. Položeny jsou přes celou šíři vozovky. Vzhledem k přechodům a k obytné a pěší zóně s vysokým pohybem chodců, cyklistů i aut zde pravděpodobně mají opodstatnění. Cyklisté však nejsou skupinou, která by zde představovala z pohledu bezpečnosti chodců největší riziko. S výjimkou příčného prahu u křižovatky s ulicí "U Klukovic" ve směru ke křižovatce, kde je dostatečná mezera, však tyto prahy nejdou cyklisty objet. Výměna za příčný práh složený z jednotlivých "bodů", nebo alespoň vynecháním jednoho dílu po každé straně by se rozhodně zvýšil komfort průjezdu cyklistů po této trase.
Created by Vratislav // 1 thread
Kandidát na pilotní legalizaci, leží na "klidové" trase Radlické vedlejšími ulicemi, jediný úsek, který nejde ve stoupání objet.
Created by David // 1 thread
Cyklotrasa je z ulice Pod Tratí vedena přes nájezd (který není zrovna v nejlepší kondici) po chodníku. Po chodníku je vedena i ulicí Strakonickou, kterou překonává pomocí dvou přechodů pro chodce, až k lávce železničního mostu, po které překonává Vltavu. Vše bez povolení vjezdu cyklistů. Délka trasy je 500 m.
Cyklista vedoucí kolo urazí tuto vzdálenost (pokud neuvažujeme čekání na přechodech, závěrečné schody jsou počítány vždy jako + 1 min.) nejdříve za 13 minut. Cyklista jedoucí rychlostí 20 km/hod trasu překoná nejdříve za 4 minuty. Rozumnou rychlostí cca. 10 km/hod (je zde minimální počet pěších) trasu překonáte nejdříve za 7 minut. Legalizace stezky tak, aby při dodržování zákona nebyla zbytečným zdržením ale vhodnou spojnicí břehů Vltavy, by vyžadovala:
1) povolit vjezd cyklistů na dotčené chodníky a lávku mostu
2) upravit přechody pro chodce na smíšené pro chodce a cyklisty (za úvahu zde stojí vzhledem k šíři komunikace a bezohlednosti řidičů k chodců již při současném stavu i změna na přechody řízené světelnou signalizací)
3) opravit nájezd z ulice Pod Tratí na chodník
4) vhodné by bylo legalizovat i úsek chodníku k ulici U železničního mostu, kde je trasa A13 vedena v opačném směru (opět bez povolení vjezdu cyklistů).
Created by Cyril // 1 thread
Rozsireni pesinky a zmena za zpevneny povrch za benzinovou stanici Lukoil az k ulici Slavinskeho.
Logicka navaznost na podnet ke zlepseni povrchu useku A112 od Sidliste Barrandov do Chuchelskeho haje
http://p5.cyklistesobe.cz/issues/183-zmena-povrchu-komunikace-na-a112
Created by David // 1 thread
Spodní část Radlické je cyklisticky celkem nepříjemná oblast. Pokud se odsud chcete dostat do centra a nechcete překonávat okolní kopce nebo jet po 3/4 proudé komunikaci s tramvajovým pásem, případně po chodníku, nemáte jinou možnost než přenést kolo přes lávku nad Smíchovským nádražím. Není možno vyřešit elegantněji?
Created by Jirka // 1 thread
Dvě významné rekreační oblasti - Petřín a Ladronka jsou odděleny jízdou Atletickou ulicí, která postrádá jakákoliv cykloopatření. V budoucnu by tudy měla být značena cyklotrasa A140. V současnosti rozhodně většinově nevhodné pro jízdu s dětmi, rozhodně nenaplňující potenciál, které by propojení těchto dvou oblastí kvalitní cyklostezkou mohlo mít.
Lepší propojení by přineslo:
Souvislé napojení centra (Újezd, Pohořelec) a horní stanice lanovky na stezku na Ladronku a dále ke Hvězdě a do Ruzyně/Řep.
Napojení kolejí Strahov na oblast Ladronky.
Propojení rekreačních oblastí Ladronky, Petřína a Hvězdy.
Spojující úsek by měl být v obdobné kvalitě jako stezky, které propojuje. Tudíž je zde nutné vybudovat co nejchráněnější infrastrukturu a zachovat standard Petřína a Ladronky. Ideálně v nejpřímější variantě ulicí Atletická, prostor by se zde při vůli k realizaci našel. Lze uvažovat i o vedení severněji od stadionu, ale toto trasování představuje nepříjemnou zajížďku.
Created by Mosquit // 1 thread
Připravuje se zákaz vjezdu všech vozidel (B1) v oblasti kolem Smícháče na Nádražní. Důvod = zvýšení bezpečnosti přestupujících.
Více viz úřední deska
http://urdeska.praha.eu/files/SCAN0001.PDF?ids=AF4m2JTLhhQ1HPoB0Z4j6w==
ODA-1859/2016 zákaz vjezdu vozidel do ul. Nádražní v úseku Moulíkova - U Královské louky, Praha 5 veřejná vyhláška ODA 19.5.2016 - 3.6.2016
Páteřní A14 na Plzeňské není integrována v dopravním řešení ulice, takže jezdit po ní je nepříjemné, zejména do kopce směrem z centra. Alternativní trasy vzhledem k terénu přitom neexistují.
Ideálně integrovat až k Bucharově, šířkové poměry ulice by měly umožnit zachovat dva jízdní pruhy a přidat cyklopruh.
Created by David // 1 thread
Na A112 od ulice K Barrandovu směrem k Chuchelskému háji je 275 m nezpevněného povrchu. Vzhledem k velkému sklonu je povrch v létě plný tvrdých erozních rýh a ztvrdlých děr po koňských kopytech (pohyb koní z nedalekého ustájení), od jara do podzimu je pak tento úsek většinou blátivý a zakončený dole kaluží či kluzištěm. To značně znesnadňuje jak pravidelný pohyb cyklistů (po tmě po blátě na úzkých gumách - nic moc do kopce ani z kopce, přijet do práce s bahnem na bundě - taky bezva), tak znemožňuje pohyb rodin s dětmi do nedalekého Zookoutku MČ Praha 5 v nedalekém Chuchelském háji. Návštěvníci Zookoutku - nejčastěji matky s malými dětmi či rodiny - ze sídliště Barrandov proto raději objíždí tento úsek cca. 5 km objížďkou přes Slivenec, i když touto trasou je vzdálenost pouze 1 100 m (takže i na procházku s kočárkem)
Dlouhodobě jsou špatně udržované sjezdy na cyklostezce z Barrandovského mostu, a to směrem do Hlubočep i do Modřan. Jeden jízdní pruh je téměř neprůjezdný z důvodu hustého porostu keřů.