Praha 5 a jihozápad
Praha 5, 13, atd. až po hranice s Prahou 6. Hlavní zájem o Prahu 5.
-
Výpadová
Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.
-
Květináče
Velké betonové květníky tvořící úzkou šikanu.
-
Cykloobousměrka U Sportoviště
Na konci roku 2019 nebo na začátku roku 2020 došlo ke zjednosměrnění ulice U Sportoviště ve Slivenci. Zjednosměrnění bylo provedeno tak, že se teď nedá celá ulice legálně projet ani jedním směrem (polovina jednosměrka k jihu, část jednosměrka k severu). Vzhledem k charakteru ulice (odhadovaný provoz maximálně desítky aut za den) by neměl být problém udělat cykloobousměrku. Dá se jet souběžnou ulicí K Holyni, ale tam je řádově větší provoz. Na fotce (google streetview) je původní stav z roku 2019.
-
Nesymetrické značení
Nová cesta s poněkud nejasným účelem, se zákazem vjezdu mimo vozidel se souhlasem MČ, ovšem z jížního směru vjezd cyklistům povolen, ze severního nikoli (odvozeno z panoramatických fotografií).
-
Problémy s cyklostezkou ve Zbraslavi
Stezka pro chodce a cyklisty má několik problémů.
1 a 2: směrem do kopce je značená jako dělená s provozem cyklistů vlevo, směrem dolu je značená jako smíšená, takže se cyklisté potkají proti sobě.
3: na stezku ústí přechod a vstup ze sousedního chodníku bez patřičných značek, takže chodec, který po nich přijde, neví, že se nachází na stezce pro chodce a cyklisty
4: stezka je přerušována mnoha přechody.
-
Zákaz vjezdu kol
Oblast moc neznám, byl jsem tam na návštěvě a tohle náhodou vyfotil, ten zákaz vjezdu cyklistů tam vypadá minimálně jak pěst na oko. Ale ani nevím, zda to tam přes ten plo je pak dále prostupné.
-
Plzeňská z centra - integrace cyklo
Páteřní A14 na Plzeňské není integrována v dopravním řešení ulice, takže jezdit po ní je nepříjemné, zejména do kopce směrem z centra. Alternativní trasy vzhledem k terénu přitom neexistují.
Ideálně integrovat až k Bucharově, šířkové poměry ulice by měly umožnit zachovat dva jízdní pruhy a přidat cyklopruh. -
Bahniště na Smíchovské straně přístaviště přívozu místo Železnišního mostu
Přístaviště přívozu, který slouží místo Železničního mostu, se na Smíchovské straně přemístilo vlevo od mostu. Ústí na nezpevněnou hliněnou pobřežní komunikaci rozježděnou náklaďáky. Jsou tam louže a hluboká vrstva bahna. Na koloběžce se to nedá projet, poněvadž se nedá odrazit, jak to klouže. Pěšky se to dá projít, ale boty a kalhoty jsou na pračku. Cesta by potřebovala náklaďák s kamínky a válec.
-
Průjezd zakázán
Na tomto místě je značka Průjezd zakázán. Vede tamtudy užitečný průjezd do Prokopáku.
-
Praha 5 - křižovatka Lihovar
Téměř každý den jezdím z Modřan na Anděl na kole a křižovatka u Lihovaru kde musím překonat Strakonickou ulici je zdaleka nejnebezpečnějším místem mojí cesty.
Dnes existují 2 varianty jak toto místo překonat:
1) sesednout z kola a převést ho přes světly řízený přechod pro chodce a vést kolo dál přes autobusovou zastávku a někde za ní nasednout zase na kolo a pokračovat dál směr Meet Factory a přes Smíchovské nádraží. Nutno podotknout, že na zelenou je zde třeba poměrně dlouho čekat.
2) V ranní špičce riskovat život a přejet 2 pruhy a zařadit se do odbočovacího, počkat na zelenou pro odbočení.Ani jedna z těchto variant není zdaleka ideální, obzvlášť spěchá li člověk ráno do práce. Na přiloženém obrázku navrhuji 2 varianty řešení, které by podstatně přispěli k bezpečnějšímu průjezdu touto křižovatkou:
1) Měně bezpečná, ale také méně nákladná varianta přidání světelného cyklopřechodu a piktogramů umožňující z přechodu vjezd do ulice s autobusovou zastávkou
2) Podstatně nákladnější, ale také bezpečnější varianta - zbudování mimoúrovňoého křížení ulice Strakonická pomocí tunelu pro cyklisty a následná cyklostezka až na ulicy Na Zlíchově.Jen pro úplnost uvedu, že v opačný směr neřeším, protože od MeetFactory se dá v takovém případě jet směrem na Hlubočepy právě ulicí Na Zlíchově, z kopce je to celkem bezpečné.