neprůjezdná DDM Bílá Hora U Boroviček
neprůjezdné. odstavená motorová vozidla, nový typ zábrany (betonový).
This section lists issues - problems on the street network and related matters.
Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.
You can create a new issue using the button on the right.
Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 5 a jihozápad:
Created by Petr Sokola // 1 thread
neprůjezdné. odstavená motorová vozidla, nový typ zábrany (betonový).
Cyklopruh v Kartouzské končí brzy.
Pro cyklisty by bylo možné využít pruh vyhrazený pro výjezd z garáže (zřejmě označit přednost: auta z garáže/cyklisté).
Pro přejetí do pruhu cyklistům brání postavený obrubník.
Auta zde často stojí - červená na následujícím přechodu pro chodce.
Created by Jenda // 1 thread
Dneska v 9:45 byly na těchto dvou místech na A1 přenosné zákazy vjezdu (všem vozidlům). Ten na severu byl značně posprejovaný (takže tipuju že už tam je dlouho) s dodatkovou tabulkou "mimo povodí Vltavy", ten jižní byl s dodatkovou tabulkou "cyklostezka neprůjezdná". Pokud se je cyklista rozhodl ignorovat, zjistil, že tam žádná neprůjezdnost není, fyzicky vypadalo všechno naprosto v pořádku (resp. u toho severního tam v jednom místě bylo vidět, že tam někdo tahal přes cestu nějaké trubky).
WTF. (a taky by se na takovou uzavírku mělo upozorňovat předem)
Created by Nicola // 0 threads
Při výjezdu na Hlubočepskou od Barrandovského mostu je na obě strany poměrně špatně vidět kvůli rostoucí vegetaci. Hodily by se sem dvě dopravní zrcadla, které by usnadnily výhled.
Created by jbohac // 1 thread
Dvojice ulic Plzeňská a Radlická poblíž jejich křížení na Smíchově tvoří neprostupnou bariéru pro cyklisty.
Parkem Mrázovka vede lukrativní cyklistické stoupání, začínající v ulici Kováků a pokracující pěknou cykloobousměrkou v ulici Na Zatlance. Ulicí Kováků se taky dá objet velmi frekventovaná Radlická směrem k Ženským domovům a napojit se na stoupání v Ostrovského. Problém je, že do ulice Kováků se směrem od centra nedá na kole rozumně dostat.
Jediná legální cesta vede silně zatíženými ulicemi Kartouzská->Radlická->Ostrovského->Kováků nebo Nádražní/Stroupežnického->Za Ženskými domovy->Radlická->Ostrovského->Kováků; zkrátka spolu s auty, velkým provozem, přes množství světel.
Jedna možnost, kterou již leta nelegálně praktikuju, je levé odbočení přes koleje v ulici Plzeňská. Jedna z možností by tedy mohl být přechod sdružený s přejezdem pro cyklisty v tomto místě. Přechod pro chodce navíc chybí i na tomto rameni na křižovatce Radlická/Plzeňská, takže chodci by to jistě ocenili. Ale je mi jasné, že proti takové věci bude nesmiřitelný odpor dopravních optimalizátorů propustnosti pro auta - přechod by jistě musel být světelný.
Další možnost by byla trojice opatření:
1) legalizace levého odbočení Plzeňská -> Radlická směrem z centra
2) legalizace odbočení a průjezdu do pěší zóny Radlická->Karla Engliše a
3) úprava schodů v Karla Engliše. Je tam sice rampa na kočárky, ale ta je pro kolo vyloženě nevhodná se zatáčkou. Schody mají tak mírný sklon, že jdou na kole vyskákat nahoru i přes stupně, kdyby tam byl kus šikmé plochy, šlo by to bez problémů
variantou bodu 1 by bylo rozšíření přechodu přes Radlickou o přejezd pro cyklisty, trasa by pak byla: Plzeňská->Stroupežnického->Karla Engliše->Kováků
Bez jedné z variant bodu 1 se do Radlické v tomto směru dá dostat jen projetím Kartouzskou, což je na kole jen pro otrlé, a navíc ve vazbě od Palackého mostu dost zajížďka.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
na Strakonické od Lihovaru po ulici U Královské louky je snad povolena jízda po chodníku, na Hořejším nábřeží je vyznačen cyklopruh, ale mezi těmito dvěma místy je pouze na Strakonické vyznačeno piktogramy u pravého okraje vozovky, že se tam mohou pohybovat cyklisti. A zatím právě tohle místo je cyklisticky nejexponovanější, protože slouží nejen pro cyklisty jedoucí od Lihovaru směrem na Újezd, ale i pro cyklisty jedoucí od Radlic na Výtoň (případně pro kohokoli, kdo tyhle možnosti nějak kombinuje) - ti přejedou Smíchovské nádraží po lávce, ulicí U Královské Louky přejedou na Strakonickou, kousek se musí po Strakonické přesunout směrem na sever a následně přejedou přes železniční most na Výtoň. Tzn. právě ten cyklisticky nejexponovanější krátký úsek má nejhorší ochranu pro cyklisty. Ale Strakonická je v tomto místě opravdu hodně široká, každý pruh pro auta je naddimenzovaný. Kdyby se všechny trošku zúžily, cyklopruh by se tam pohodlně vešel - ostatně na Hořejším nábřeží je krásně vidět, že ta ulice má na cyklopruh dostatečnou šířku.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
na konci ulice K sopce v ďolíku vedle Jeremiášovy je při výjezdu od Malé Ohrady směrem na Jinonice nesmyslná značka zákazu vjezdu bez jakékoli dodatkové tabule, přestože to je místo, kde končí normální ulice a plynule na ni navazuje značená cyklostezka, která je mimochodem z druhé strany označena správně modrou kulatou cedulí s chodci a kolem. Bylo by vhodné tenhle nesmyslný zákaz vjezdu, který formálně zakazuje cyklistům na tuhle silnici vjet a který samozřejmě každý ignoruje, vyměnit právě za modrou kulatou ceduli s chodci a kolem, která má pro motoristy stejný význam jako zákaz vjezdu.
Created by NightRider // 1 thread
Ve stoupání v Kukulově ulici u pravého kraje vozovky někomu ukáplo z míchačky pár lopat betonu. Hrb je několik metrů dlouhý a asi metr široký, při objíždění je potřeba najet skoro až do středu pruhu. Vlevo je ještě buspruh, takže místo na předjetí pomalého cyklisty je vždycky, jenže buď ukážu doleva a zbytečně zastavím kolonu za sebou, protože to vypadá, že chci odbočit, nebo neukážu a pak nevím, jestli mě někdo nesundá. Teoreticky by se dalo předrncat přímo přes beton, ale na skládačce to není nic příjemného a v zimě při náledí reálně hrozí smyk a pád.
Natáhnout si tam gerilový zátaras a pustit se do betonu majzlíkem si netroufám, radši to nechám na profesionálech.
Created by NightRider // 1 thread
Most přes Plzeňskou ve směru od severu na jih je místo, kde cyklistovi po sjezdu u motolské nemocnice právě začíná docházet rychlost a potřeboval by co nejdřív zmizet z průběžného i připojovacího pruhu, protože dost často bývají oba plné aut, kterým zrovna tady začíná sedmdesátka a nechce se jim zpomalovat. Krajnice je asi metr široká a byl by to ideální "cykloúkryt", kdyby tam nepřekážely dva nebo tři kanály asi 10 cm hluboké. Kvůli nim se musí jet přes celý most vlevo od bílé čáry.
Na Kukulově jsou všechny kanály bez problémů sjízdné, přesně v úrovni asfaltu a s drážkami napříč směru jízdy. Do takového standardu je potřeba dostat i ten most.
Created by Petr Papírník // 3 threads
Dobrý den,
pro cyklistu jedoucího od Anděla chtějícího pokračovat Křížovou nebo Radlicemi, je ideální jet po Radlické (kde by se hodil cyklopruh - vize jiný podnět). V místě mezi vjezdem do Mrázovky a křižovatkou u zastávky Křížová je však rozumné cykloopatření přímo na Radlické asi těžké, je tam provoz opravdu strašně silný, navíc by se tam už cyklopruh asi nevešel. Tím pádem je lepší zlegalizovat přechod přes vjezd do Mrázovky a následně cestu pro pěší podél svahu, která končí u zastávky tramvaje Křížová. Lidí tam tolik nechodí, určitě se tam vejdeme. Pak by ale bylo potřeba udělat inteligentní úpravu světelné křižovatky u této zastávky - logicky cyklisté budou pokračovat malou pěší zónou na začátku ulice Křížová mezi Radlickou a Pod Barvířkou. Nyní to ale nejde jinak než přejet po přechodu a po chodníku. Kdyby se na výjezdu z malé uličky od zastávky Křížová dal semafor pro cyklisty přes Radlickou, který by se spínal ve stejnou chvíli jako semafor pro chodce na rovnoběžném přechodu. A pak by se jen musel na protější straně Radlické upravit obrubník, aby se z tohoto cyklopřejezdu dalo najet na tu malou pěší zónu před ulicí Pod Barvířkou.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
Na Radlické mezi Kartouzskou a Křížovou (v tomto směru) strašně chybí nějaké slušné cykloopatření - provoz je tam dost velký, ale pro cyklisty je to dost atraktivní, obzvláště mezi Ženskými domovy a vjezdem do Mrázovky. A ve většině délky je ulice dostatečně široká, aby vstřebala cyklopruh, aniž by se snížila plynulost silničního provozu (obzvláště mezi Ženskými domovy a vjezdem do Mrázovky).
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
ve Zborovské je úžasný cyklopruh, ale končí na křižovatce s Lidickou, tzn. když chce člověk bezpečně pokračovat na jih, musí uhnout na Lidickou a promotat se přes Anděl, což je vzhledem k množství chodců dost pomalé a hlavně to i vytváří kolizní situace s chodci.
A šlo by to vyřešit velmi elegantně prodloužením cyklopruhu ze Zborovské do Svornosti až ke Smíchovskému nádraží. Je tam více dost širokých pruhů pro auta, takže zúžení o jeden cyklopruh určitě nezhorší plynulost silničního provozu.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
Cyklopruh na Janáčkově nábřeží je skvělá věc, až na to, že nesmyslně končí 150 m řed křižovatkou s Mostem Legií. A řidiči toho zhusta využívají a okamžitě s koncem cyklopruhu se začnou k cyklistům chovat jako k odpadu. Nerozumím, proč není protažen až na křižovatku - Janáčkovo nábřeží je tam dostatečně široké, aby se tam pohodlně vešel.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
Mnoho cyklistů přejíždí Smíchovské nádraží po lávce z Radlické a následně pokračuje po Nádražní směrem k Andělu. Výjezd od schodů od lávky u tramvajové točny na Nádražní je ale dost nebezpečný - Nádražní je tam dost široká, jezdí po ní roztroušený provoz aut, autobusů a tramvají, kdy mi často připadne, že mnoho z nich neví, kdo má kdy přednost. Navíc na výjezdu z tramvajové točny není žádný semafor, protože tamodtud normálně žádné motorové vozidlo nevyjíždí, takže cyklista nemá moc možnost zjistit, zda je zrovna zelená. Stačilo by přidat na toto místo semafor pro cyklisty, který by ukazoval zelenou ve chvíli, kdy mají zelenou auta vyjíždějící z ulice U Královské louky.
Created by Petr Papírník // 3 threads
Dobrý den,
Mnoho cyklistů přejíždí Smíchovské nádraží po lávce z Radlické a následně pokračuje po Nádražní směrem k Andělu. Výjezd od schodů od lávky u tramvajové točny na Nádražní je ale dost nebezpečný, navíc úsek Nádražní mezi tramvajovou točnou a železničními mosty je hodně úzký a auta se tam nechovají zrovna zdrženlivě. Proto je vhodnější sejít z lávky po schodech už uprostřed na severní nástupiště a objet nebezpečná místa služební cestou, která vede technickým zázemím Smíchovského nádraží ze severního nástupiště a končí mezi železničními mosty na Nádražní. Ale na tuto cestu mají cyklisté zakázaný vjezd - bylo by skvělé, kdyby se vjezd cyklistům povolil a na křižovatce této cesty s Nádražní, aby se na kousku přerušila překážka mezi tramvajovým pruhem a pruhem pro auta, aby cyklista mohl na Nádražní bezpečně vjet.
Created by Petr Papírník // 3 threads
Cyklisté hojně využívají lávku přes Smíchovské nádraží a následně pokračují skrz Radlice a potřebují přejet Radlickou právě na tomto přechodu. Je to samozřejmě i přechod, který hojně využívají chodci, ale myslím, že by bylo možné udělat nějaká jednoduchá opatření, díky nimž by se mohla povolit cyklistům jízda přes tento přechod spolu s chodci, aniž by to snížilo bezpečnost chodců. Prakticky většina cyklistů na tomto přechodu stejně sedí na kolech.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
k Radlické vede od Smíchovského nádraží skvělá cykloobousměrka a pak lze pokračovat směrem na Jinonice ulicí Na Farkáně IV a Waltrovkou. Ale přímo u metra Radlická je tahle skvělá cesta z centra směrem na Jinonice a Prahu 13 přerušena - cyklista musí jet od zastávky Škola Radlice k točně tramvají po rušné Radlické, což vzhledem k intenzitě provozu je velmi nebezpečné. Tento špunt by šlo vyřešit jedním přeznačením a výstavbou velmi krátké bezbariérové spojky obcházející schody:
1. Povolením vjezdu kol na pěší zónu kolem točny tramvají, do podjezdu pod Radlickou těsně vedle stanice metra, která vede směrem k bazénu a na cestě vycházející z tohoto podchodu směrem k bazénu. Na mnoha místech Prahy se už ukázalo, že do většiny pěších zón lze povolit vjezd cyklistům, stačí omezení rychlosti (jako ve Vyšehradském tunelu), anebo přidání tabulky o vzájemné ohleduplnosti (jako na náplavce). Tohle by šlo použít i zde.
2. Menší stavební akce - z podchodu pod Radlickou se vyjde na šikmou cestu, která končí v úrovni Radlické u autobusové zastávky, a k bazénu se sejde po schodech. Ale hned vedle téhle cestičky je křoví, kde by bylo možné vybudovat velmi krátkou bezbariérovou spojku do ulice Pechlátova k parkovišti před bazénem a na ni vyvést kola. A byla by to i velmi pozitivní změna pro tělesně postižené - spojka mezi stanicí metra a sportovním areálem.
Created by Jonáš Veselka // 1 thread
Dobrý den,
navrhuji zřídit propojení oblíbeného sjezdu ze Strahova Zapovou ulicí s Duškovou ulicí a to ideálně v trase ulic Na Čečelce a U Trojice.
Aktuální situace:
Neexistuje zde legální průjezd na Anděl. Je nutné pokračovat na severovýchod Holečkovou buď až na Náměstí Kynských nebo skrz park Sacré Coeur. Obě trasy přidávají vzdálenost i stoupání a jsou složitější na navigaci, zvláště, když člověk míří na jih ke Smíchovskému nádraží (a v budoucnu nové čtvrti).
Přitom sjezd ze Strahova v této trase je velmi využívaný a stejně tak Duškova ulice vedoucí na Anděl. Jak velký pozitivní dopad by to mělo, je zřetelné z heat mapy Stravy. Viz snímek obrazovky nebo přímo na serveru Stravy.
Návrh opatření:
Díky a přeji hezký den
Created by Zbynek // 2 threads
Přerušení chodníkostezky na odbočce z A1 na Zbraslav přechody pro chodce na ramenech SSZ křižovatky Výpadová/rampa pod lahovický most. Přechod nahradit přechopřejezdem (V8).
Created by Pavel Hošek // 1 thread
Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.
Created by Saša_ // 1 thread
Na konci roku 2019 nebo na začátku roku 2020 došlo ke zjednosměrnění ulice U Sportoviště ve Slivenci. Zjednosměrnění bylo provedeno tak, že se teď nedá celá ulice legálně projet ani jedním směrem (polovina jednosměrka k jihu, část jednosměrka k severu). Vzhledem k charakteru ulice (odhadovaný provoz maximálně desítky aut za den) by neměl být problém udělat cykloobousměrku. Dá se jet souběžnou ulicí K Holyni, ale tam je řádově větší provoz. Na fotce (google streetview) je původní stav z roku 2019.
Created by Marek Simon // 1 thread
Nová cesta s poněkud nejasným účelem, se zákazem vjezdu mimo vozidel se souhlasem MČ, ovšem z jížního směru vjezd cyklistům povolen, ze severního nikoli (odvozeno z panoramatických fotografií).
Created by Jenda // 1 thread
Stezka pro chodce a cyklisty má několik problémů.
1 a 2: směrem do kopce je značená jako dělená s provozem cyklistů vlevo, směrem dolu je značená jako smíšená, takže se cyklisté potkají proti sobě.
3: na stezku ústí přechod a vstup ze sousedního chodníku bez patřičných značek, takže chodec, který po nich přijde, neví, že se nachází na stezce pro chodce a cyklisty
4: stezka je přerušována mnoha přechody.
Created by Tomáš Hnyk // 2 threads
Oblast moc neznám, byl jsem tam na návštěvě a tohle náhodou vyfotil, ten zákaz vjezdu cyklistů tam vypadá minimálně jak pěst na oko. Ale ani nevím, zda to tam přes ten plo je pak dále prostupné.
This map shows all issues, whether points, routes, or areas:
The most popular issues, based on the number of votes:
Created by Maťa // 1 thread
Vybudovat nájezd ze silnice na cyklostezku, aby se dalo na cyklostezku snadno najet a aby byla před semafory.
Created by Václav Kříž // 1 thread
Kvalitní obrácená U by poskytla možnost přijet na kole a pokračovat tramvají. Rychlý způsob jak se dostat z Holyně či Slivence do centra.
Navrhuji postavit obrácená U tak, aby bylo možné je v příštích letech dovybavit zastřešením a tím zvýšit jejich využití. Je důležité dbát na to, aby byly co nejblíže zastávce, a aby k nim byl upravený příjezd.
Praha 5 chce vytipovat místa pro další stojany. Prý na ně dostane peníze. Návrhy stojanů, které se objeví předá Miroslav Skřípek na schůzce radniční pracovní skupiny pro cyklodopravu. Smíchov, Radlice, Jinonice, Košíře, Motol, Barrandov, Hlubočepy, Cibulka.
Created by Lukáš M // 1 thread
Zhruba zde je vzedmutý asfalt, který je nepříjemně otravný, když v okolí žádný výmol nebo jiné vzedmutí není.