neprůjezdná DDM Bílá Hora U Boroviček
neprůjezdné. odstavená motorová vozidla, nový typ zábrany (betonový).
This section lists issues - problems on the street network and related matters.
Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.
You can create a new issue using the button on the right.
Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 5 a jihozápad:
Created by Petr Sokola // 1 thread
neprůjezdné. odstavená motorová vozidla, nový typ zábrany (betonový).
Cyklopruh v Kartouzské končí brzy.
Pro cyklisty by bylo možné využít pruh vyhrazený pro výjezd z garáže (zřejmě označit přednost: auta z garáže/cyklisté).
Pro přejetí do pruhu cyklistům brání postavený obrubník.
Auta zde často stojí - červená na následujícím přechodu pro chodce.
Created by Jenda // 1 thread
Dneska v 9:45 byly na těchto dvou místech na A1 přenosné zákazy vjezdu (všem vozidlům). Ten na severu byl značně posprejovaný (takže tipuju že už tam je dlouho) s dodatkovou tabulkou "mimo povodí Vltavy", ten jižní byl s dodatkovou tabulkou "cyklostezka neprůjezdná". Pokud se je cyklista rozhodl ignorovat, zjistil, že tam žádná neprůjezdnost není, fyzicky vypadalo všechno naprosto v pořádku (resp. u toho severního tam v jednom místě bylo vidět, že tam někdo tahal přes cestu nějaké trubky).
WTF. (a taky by se na takovou uzavírku mělo upozorňovat předem)
Created by Nicola // 0 threads
Při výjezdu na Hlubočepskou od Barrandovského mostu je na obě strany poměrně špatně vidět kvůli rostoucí vegetaci. Hodily by se sem dvě dopravní zrcadla, které by usnadnily výhled.
Created by jbohac // 1 thread
Dvojice ulic Plzeňská a Radlická poblíž jejich křížení na Smíchově tvoří neprostupnou bariéru pro cyklisty.
Parkem Mrázovka vede lukrativní cyklistické stoupání, začínající v ulici Kováků a pokracující pěknou cykloobousměrkou v ulici Na Zatlance. Ulicí Kováků se taky dá objet velmi frekventovaná Radlická směrem k Ženským domovům a napojit se na stoupání v Ostrovského. Problém je, že do ulice Kováků se směrem od centra nedá na kole rozumně dostat.
Jediná legální cesta vede silně zatíženými ulicemi Kartouzská->Radlická->Ostrovského->Kováků nebo Nádražní/Stroupežnického->Za Ženskými domovy->Radlická->Ostrovského->Kováků; zkrátka spolu s auty, velkým provozem, přes množství světel.
Jedna možnost, kterou již leta nelegálně praktikuju, je levé odbočení přes koleje v ulici Plzeňská. Jedna z možností by tedy mohl být přechod sdružený s přejezdem pro cyklisty v tomto místě. Přechod pro chodce navíc chybí i na tomto rameni na křižovatce Radlická/Plzeňská, takže chodci by to jistě ocenili. Ale je mi jasné, že proti takové věci bude nesmiřitelný odpor dopravních optimalizátorů propustnosti pro auta - přechod by jistě musel být světelný.
Další možnost by byla trojice opatření:
1) legalizace levého odbočení Plzeňská -> Radlická směrem z centra
2) legalizace odbočení a průjezdu do pěší zóny Radlická->Karla Engliše a
3) úprava schodů v Karla Engliše. Je tam sice rampa na kočárky, ale ta je pro kolo vyloženě nevhodná se zatáčkou. Schody mají tak mírný sklon, že jdou na kole vyskákat nahoru i přes stupně, kdyby tam byl kus šikmé plochy, šlo by to bez problémů
variantou bodu 1 by bylo rozšíření přechodu přes Radlickou o přejezd pro cyklisty, trasa by pak byla: Plzeňská->Stroupežnického->Karla Engliše->Kováků
Bez jedné z variant bodu 1 se do Radlické v tomto směru dá dostat jen projetím Kartouzskou, což je na kole jen pro otrlé, a navíc ve vazbě od Palackého mostu dost zajížďka.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
na Strakonické od Lihovaru po ulici U Královské louky je snad povolena jízda po chodníku, na Hořejším nábřeží je vyznačen cyklopruh, ale mezi těmito dvěma místy je pouze na Strakonické vyznačeno piktogramy u pravého okraje vozovky, že se tam mohou pohybovat cyklisti. A zatím právě tohle místo je cyklisticky nejexponovanější, protože slouží nejen pro cyklisty jedoucí od Lihovaru směrem na Újezd, ale i pro cyklisty jedoucí od Radlic na Výtoň (případně pro kohokoli, kdo tyhle možnosti nějak kombinuje) - ti přejedou Smíchovské nádraží po lávce, ulicí U Královské Louky přejedou na Strakonickou, kousek se musí po Strakonické přesunout směrem na sever a následně přejedou přes železniční most na Výtoň. Tzn. právě ten cyklisticky nejexponovanější krátký úsek má nejhorší ochranu pro cyklisty. Ale Strakonická je v tomto místě opravdu hodně široká, každý pruh pro auta je naddimenzovaný. Kdyby se všechny trošku zúžily, cyklopruh by se tam pohodlně vešel - ostatně na Hořejším nábřeží je krásně vidět, že ta ulice má na cyklopruh dostatečnou šířku.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
na konci ulice K sopce v ďolíku vedle Jeremiášovy je při výjezdu od Malé Ohrady směrem na Jinonice nesmyslná značka zákazu vjezdu bez jakékoli dodatkové tabule, přestože to je místo, kde končí normální ulice a plynule na ni navazuje značená cyklostezka, která je mimochodem z druhé strany označena správně modrou kulatou cedulí s chodci a kolem. Bylo by vhodné tenhle nesmyslný zákaz vjezdu, který formálně zakazuje cyklistům na tuhle silnici vjet a který samozřejmě každý ignoruje, vyměnit právě za modrou kulatou ceduli s chodci a kolem, která má pro motoristy stejný význam jako zákaz vjezdu.
Created by NightRider // 1 thread
Ve stoupání v Kukulově ulici u pravého kraje vozovky někomu ukáplo z míchačky pár lopat betonu. Hrb je několik metrů dlouhý a asi metr široký, při objíždění je potřeba najet skoro až do středu pruhu. Vlevo je ještě buspruh, takže místo na předjetí pomalého cyklisty je vždycky, jenže buď ukážu doleva a zbytečně zastavím kolonu za sebou, protože to vypadá, že chci odbočit, nebo neukážu a pak nevím, jestli mě někdo nesundá. Teoreticky by se dalo předrncat přímo přes beton, ale na skládačce to není nic příjemného a v zimě při náledí reálně hrozí smyk a pád.
Natáhnout si tam gerilový zátaras a pustit se do betonu majzlíkem si netroufám, radši to nechám na profesionálech.
Created by NightRider // 1 thread
Most přes Plzeňskou ve směru od severu na jih je místo, kde cyklistovi po sjezdu u motolské nemocnice právě začíná docházet rychlost a potřeboval by co nejdřív zmizet z průběžného i připojovacího pruhu, protože dost často bývají oba plné aut, kterým zrovna tady začíná sedmdesátka a nechce se jim zpomalovat. Krajnice je asi metr široká a byl by to ideální "cykloúkryt", kdyby tam nepřekážely dva nebo tři kanály asi 10 cm hluboké. Kvůli nim se musí jet přes celý most vlevo od bílé čáry.
Na Kukulově jsou všechny kanály bez problémů sjízdné, přesně v úrovni asfaltu a s drážkami napříč směru jízdy. Do takového standardu je potřeba dostat i ten most.
Created by Petr Papírník // 3 threads
Dobrý den,
pro cyklistu jedoucího od Anděla chtějícího pokračovat Křížovou nebo Radlicemi, je ideální jet po Radlické (kde by se hodil cyklopruh - vize jiný podnět). V místě mezi vjezdem do Mrázovky a křižovatkou u zastávky Křížová je však rozumné cykloopatření přímo na Radlické asi těžké, je tam provoz opravdu strašně silný, navíc by se tam už cyklopruh asi nevešel. Tím pádem je lepší zlegalizovat přechod přes vjezd do Mrázovky a následně cestu pro pěší podél svahu, která končí u zastávky tramvaje Křížová. Lidí tam tolik nechodí, určitě se tam vejdeme. Pak by ale bylo potřeba udělat inteligentní úpravu světelné křižovatky u této zastávky - logicky cyklisté budou pokračovat malou pěší zónou na začátku ulice Křížová mezi Radlickou a Pod Barvířkou. Nyní to ale nejde jinak než přejet po přechodu a po chodníku. Kdyby se na výjezdu z malé uličky od zastávky Křížová dal semafor pro cyklisty přes Radlickou, který by se spínal ve stejnou chvíli jako semafor pro chodce na rovnoběžném přechodu. A pak by se jen musel na protější straně Radlické upravit obrubník, aby se z tohoto cyklopřejezdu dalo najet na tu malou pěší zónu před ulicí Pod Barvířkou.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
Na Radlické mezi Kartouzskou a Křížovou (v tomto směru) strašně chybí nějaké slušné cykloopatření - provoz je tam dost velký, ale pro cyklisty je to dost atraktivní, obzvláště mezi Ženskými domovy a vjezdem do Mrázovky. A ve většině délky je ulice dostatečně široká, aby vstřebala cyklopruh, aniž by se snížila plynulost silničního provozu (obzvláště mezi Ženskými domovy a vjezdem do Mrázovky).
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
ve Zborovské je úžasný cyklopruh, ale končí na křižovatce s Lidickou, tzn. když chce člověk bezpečně pokračovat na jih, musí uhnout na Lidickou a promotat se přes Anděl, což je vzhledem k množství chodců dost pomalé a hlavně to i vytváří kolizní situace s chodci.
A šlo by to vyřešit velmi elegantně prodloužením cyklopruhu ze Zborovské do Svornosti až ke Smíchovskému nádraží. Je tam více dost širokých pruhů pro auta, takže zúžení o jeden cyklopruh určitě nezhorší plynulost silničního provozu.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
Cyklopruh na Janáčkově nábřeží je skvělá věc, až na to, že nesmyslně končí 150 m řed křižovatkou s Mostem Legií. A řidiči toho zhusta využívají a okamžitě s koncem cyklopruhu se začnou k cyklistům chovat jako k odpadu. Nerozumím, proč není protažen až na křižovatku - Janáčkovo nábřeží je tam dostatečně široké, aby se tam pohodlně vešel.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
Mnoho cyklistů přejíždí Smíchovské nádraží po lávce z Radlické a následně pokračuje po Nádražní směrem k Andělu. Výjezd od schodů od lávky u tramvajové točny na Nádražní je ale dost nebezpečný - Nádražní je tam dost široká, jezdí po ní roztroušený provoz aut, autobusů a tramvají, kdy mi často připadne, že mnoho z nich neví, kdo má kdy přednost. Navíc na výjezdu z tramvajové točny není žádný semafor, protože tamodtud normálně žádné motorové vozidlo nevyjíždí, takže cyklista nemá moc možnost zjistit, zda je zrovna zelená. Stačilo by přidat na toto místo semafor pro cyklisty, který by ukazoval zelenou ve chvíli, kdy mají zelenou auta vyjíždějící z ulice U Královské louky.
Created by Petr Papírník // 3 threads
Dobrý den,
Mnoho cyklistů přejíždí Smíchovské nádraží po lávce z Radlické a následně pokračuje po Nádražní směrem k Andělu. Výjezd od schodů od lávky u tramvajové točny na Nádražní je ale dost nebezpečný, navíc úsek Nádražní mezi tramvajovou točnou a železničními mosty je hodně úzký a auta se tam nechovají zrovna zdrženlivě. Proto je vhodnější sejít z lávky po schodech už uprostřed na severní nástupiště a objet nebezpečná místa služební cestou, která vede technickým zázemím Smíchovského nádraží ze severního nástupiště a končí mezi železničními mosty na Nádražní. Ale na tuto cestu mají cyklisté zakázaný vjezd - bylo by skvělé, kdyby se vjezd cyklistům povolil a na křižovatce této cesty s Nádražní, aby se na kousku přerušila překážka mezi tramvajovým pruhem a pruhem pro auta, aby cyklista mohl na Nádražní bezpečně vjet.
Created by Petr Papírník // 3 threads
Cyklisté hojně využívají lávku přes Smíchovské nádraží a následně pokračují skrz Radlice a potřebují přejet Radlickou právě na tomto přechodu. Je to samozřejmě i přechod, který hojně využívají chodci, ale myslím, že by bylo možné udělat nějaká jednoduchá opatření, díky nimž by se mohla povolit cyklistům jízda přes tento přechod spolu s chodci, aniž by to snížilo bezpečnost chodců. Prakticky většina cyklistů na tomto přechodu stejně sedí na kolech.
Created by Petr Papírník // 2 threads
Dobrý den,
k Radlické vede od Smíchovského nádraží skvělá cykloobousměrka a pak lze pokračovat směrem na Jinonice ulicí Na Farkáně IV a Waltrovkou. Ale přímo u metra Radlická je tahle skvělá cesta z centra směrem na Jinonice a Prahu 13 přerušena - cyklista musí jet od zastávky Škola Radlice k točně tramvají po rušné Radlické, což vzhledem k intenzitě provozu je velmi nebezpečné. Tento špunt by šlo vyřešit jedním přeznačením a výstavbou velmi krátké bezbariérové spojky obcházející schody:
1. Povolením vjezdu kol na pěší zónu kolem točny tramvají, do podjezdu pod Radlickou těsně vedle stanice metra, která vede směrem k bazénu a na cestě vycházející z tohoto podchodu směrem k bazénu. Na mnoha místech Prahy se už ukázalo, že do většiny pěších zón lze povolit vjezd cyklistům, stačí omezení rychlosti (jako ve Vyšehradském tunelu), anebo přidání tabulky o vzájemné ohleduplnosti (jako na náplavce). Tohle by šlo použít i zde.
2. Menší stavební akce - z podchodu pod Radlickou se vyjde na šikmou cestu, která končí v úrovni Radlické u autobusové zastávky, a k bazénu se sejde po schodech. Ale hned vedle téhle cestičky je křoví, kde by bylo možné vybudovat velmi krátkou bezbariérovou spojku do ulice Pechlátova k parkovišti před bazénem a na ni vyvést kola. A byla by to i velmi pozitivní změna pro tělesně postižené - spojka mezi stanicí metra a sportovním areálem.
Created by Jonáš Veselka // 1 thread
Dobrý den,
navrhuji zřídit propojení oblíbeného sjezdu ze Strahova Zapovou ulicí s Duškovou ulicí a to ideálně v trase ulic Na Čečelce a U Trojice.
Aktuální situace:
Neexistuje zde legální průjezd na Anděl. Je nutné pokračovat na severovýchod Holečkovou buď až na Náměstí Kynských nebo skrz park Sacré Coeur. Obě trasy přidávají vzdálenost i stoupání a jsou složitější na navigaci, zvláště, když člověk míří na jih ke Smíchovskému nádraží (a v budoucnu nové čtvrti).
Přitom sjezd ze Strahova v této trase je velmi využívaný a stejně tak Duškova ulice vedoucí na Anděl. Jak velký pozitivní dopad by to mělo, je zřetelné z heat mapy Stravy. Viz snímek obrazovky nebo přímo na serveru Stravy.
Návrh opatření:
Díky a přeji hezký den
Created by Zbynek // 2 threads
Přerušení chodníkostezky na odbočce z A1 na Zbraslav přechody pro chodce na ramenech SSZ křižovatky Výpadová/rampa pod lahovický most. Přechod nahradit přechopřejezdem (V8).
Created by Pavel Hošek // 1 thread
Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.
Created by Saša_ // 1 thread
Na konci roku 2019 nebo na začátku roku 2020 došlo ke zjednosměrnění ulice U Sportoviště ve Slivenci. Zjednosměrnění bylo provedeno tak, že se teď nedá celá ulice legálně projet ani jedním směrem (polovina jednosměrka k jihu, část jednosměrka k severu). Vzhledem k charakteru ulice (odhadovaný provoz maximálně desítky aut za den) by neměl být problém udělat cykloobousměrku. Dá se jet souběžnou ulicí K Holyni, ale tam je řádově větší provoz. Na fotce (google streetview) je původní stav z roku 2019.
Created by Marek Simon // 1 thread
Nová cesta s poněkud nejasným účelem, se zákazem vjezdu mimo vozidel se souhlasem MČ, ovšem z jížního směru vjezd cyklistům povolen, ze severního nikoli (odvozeno z panoramatických fotografií).
Created by Jenda // 1 thread
Stezka pro chodce a cyklisty má několik problémů.
1 a 2: směrem do kopce je značená jako dělená s provozem cyklistů vlevo, směrem dolu je značená jako smíšená, takže se cyklisté potkají proti sobě.
3: na stezku ústí přechod a vstup ze sousedního chodníku bez patřičných značek, takže chodec, který po nich přijde, neví, že se nachází na stezce pro chodce a cyklisty
4: stezka je přerušována mnoha přechody.
Created by Tomáš Hnyk // 2 threads
Oblast moc neznám, byl jsem tam na návštěvě a tohle náhodou vyfotil, ten zákaz vjezdu cyklistů tam vypadá minimálně jak pěst na oko. Ale ani nevím, zda to tam přes ten plo je pak dále prostupné.
This map shows all issues, whether points, routes, or areas:
The most popular issues, based on the number of votes:
Dlouhodobě jsou špatně udržované sjezdy na cyklostezce z Barrandovského mostu, a to směrem do Hlubočep i do Modřan. Jeden jízdní pruh je téměř neprůjezdný z důvodu hustého porostu keřů.
Created by David // 1 thread
V současné době je cyklotrasa včetně vhodné úpravy průjezdu křižovatkou vedena o cca. 300 m dál přes světelnou křižovatku. Pří pravidelném dojíždění ze západní části sídliště Barrandov do Slivence však zkrátí tato cesta čas jízdy v reálném provozu cca. o 4 minuty a vzdálenost o 640 m. V provozu při cestě s rodinnou na víkend je to rozhodně nejbezpečnější cesta s nejmírnějšími sklony i provozem. V současné době je již využívána (nelegálně) nejen některými cyklisty, ale i některými motocykly a skůtry. Tím nezdůvodňuji legalizaci či současný stav využívání chodníku cyklisty, porušující zákon o provozu na pozemních komunikacích, ale dokládám, že není problematické projet po chodníku, který se kolem protihlukové zdi otáčí o 180 stupňů. Šířka chodníku je více než dostatečná, provoz na něm zanedbatelný, upravit potřebují pouze nájezdy. Z chodníku v ulici ke Smíchovu je vzhledem k současnému vysokému obrubníku využíván nájezd u cca. 30 metrů vzdáleného přechodu pro chodce, u nájezdu na A113 se jezdí i chodí cca 8 m po neupraveném svahu. Tady je zcela nevyhovují stav, protože přilehlá zastávka nemá ani pro chodce přístup na A113 - není na tuto přilehlou komunikaci vůbec oficiálně napojena (ale nikomu naštěstí 8 kroků po trávě nevadí:o)
Řada cyklistů zajíždí do loděnice, lépe označit, že cyklostezka vede nahoru na Strakonickou.
Created by David // 1 thread
Při cestě ulicí Újezd od Náměstí Kinských směrem k Malostranskému náměstí je mezi křižovatkami s ulicemi Mělnická a Plaská vozovka zúžena jak zastávkou ve vozovce, tak rozšířeným chodníkem. Dle měření na mapách má chodník cca. 6 m, vozovka 3 m a zastávkový mys cca. 1,5 m. Díky zúžení vozovky zde kolo nemůže bezpečně předjíždět stojící auta, čekající na zelenou na semaforu v křižovatce ulic Újezd a Vítězná, což nutí cyklisty zpravidla k tomu, že se kolem aut "prodírají na těsno" střídavě zleva či zprava podle toho jak kdo zrovna stojí, nebo to vezmou do ulice Plaská po chodníku za zastávkou. Jelikož chodník nebývá přeplněný, svádí to cyklisty spíš k porušování předpisů, protože předjíždění řidiči si často cyklisty na těsno vedle sebe nevšimnou a když se začnou rozjíždět, může pro něj být situace nebezpečná. Řešením je buď umožnit vjezd cyklistů na chodník (méně vhodné řešení - občas může být plno), nebo při nejbližší rekonstrukci prostě o metr rozšířit vozovku a vyznačit alespoň piktokoridor pro cyklisty.
Created by David // 2 threads
V současné době je zákaz vjezdu z ulice Strakonická do ul. Nádražní. Oblastí vede plánovaná cyklotrasa A221, která je vedena po chodníku a po přechodu pro chodce. Vzhledem k velkému provozu chodců (cyklotrasa po chodníku vede frekventovanou autobusovou zastávkou a není značena ani jako cyklostezka, ani zde žádná značka nepovoluje vjezd kol na chodník, takže cyklista by měl dle platných předpisů kolo tlačit) by bylo vhodné při vjezdu ze Strakonické do Nádražní povolit vjezd cyklistů. Stačí vyměnit zákaz vjezdu za zákaz vjezdu motorových vozidel, nebo změnit dodatkovou značku, která nyní připouští vjezd MHD a IZS. Přiznám se, že tuto cestu používám nelegálně denně (tedy pokud není na X1 příliš sněhu a ledu), jelikož mi připadá bezpečnější než A1 ze Zlíchova. Zlíchovské kličkování mezi auty, panely a kolejemi tramvají jsem opustil cca. před rokem a půl poté, co jsem zde jednoho rána našel cyklistu, který jízdu "po kolejích" nezvládl. Záchranka si ho přebírala se slovy "No, cyklisty sice moc rádi nemáme, ale vy vypadáte jako by Vás přejel vlak..." Přejet Strakonickou do odbočovacího pruhu se mi mezi šestou a sedmou ranní daří kupodivu bezpečně, možná i proto, rychlost je zde snížena na 50 km/h. Jinak by samozřejmě nebylo od věci udělat za světelným přechodem (po kterém Strakonickou překonává A221) sjezd pro cyklisty, aby nemuseli projíždět/protlačit autobusovou zastávku. Že by cyklista omezoval autobusy nehrozí, protože u zastávky se rozjíždí pomalu a před křižovatkou ulic Nádražní/Na Zlíchově je již dost místa na to, aby cyklistu pohodlně a bezpečně předjeli.
Created by Tomáš // 1 thread
Páteřní cyklotrasa A1 v okolí Anděla není pro cyklisty přívětivá. Nachází se na ní velké množství rušivých elementů, které cestu znepříjemňují a dělají ji nebezpečnou. Trasa vede z části po tramvajové trati s vysokou hustotou provozu, zčásti po kočičích hlavách. Průjezd pěší zóny na Andělu je možný jen s vysokou opatrností, jinak hrozí střet s chodci. při průjezdu zastávkou je cyklista nezřídka blokován tramvajemi.
Prosím o zrušení obrubníku, který vznikl po rekonstrukci parkoviště u nájezdu na Ladronku z ulice Atletická. Obrubník je sice nízký (asi 2 až 3cm), ale je šikmo ke směru jízdy a snadno na něm podjede přední kolo. Kvůli obrubníku jsem si přivodil ošklivé zranění a musel jsem na operaci.
Created by jbohac // 1 thread
Při jízdě z jihu je po pár desítkách metrů zákaz vjezdu v obou směrech mimo dopravní obsluhu:https://mapy.cz/s/19tsn Po pár stech metrů pak zákaz vjezdu: https://mapy.cz/s/19ttB Následující úsek je sice opravdu úzký, ale podle mě by mu daleko více slušel režim obytné zóny s povoleným vjezdem cyklistů z obou stran, vyžadující ohleduplné vyhýbání, než současné ryze dopravní jednosměrné uspořádání. Ulice propojuje Jinonice s Košíři / Cibulkou po vrstevnici a nemá pro cyklisty rozumnou alternativu. Každý kdo tam potřebuje tam stejně pojede - zákaz/nezákaz. V mapě jde o trasu značenou A132. Na severní straně přímo navazuje asfaltka skrz les Vidoule, značená v mapě jako X135, přínosná jak rekreačně tak dopravně.
Created by David // 1 thread
Na křížení ulic Hořejší nábřeží a Vltavská končí cyklopruh vedoucí po ulici Hořejší nábřeží na světelné křižovatce a o kousek dál zase pokračuje. Přes křižovatku není možné projet v chráněném režimu, i když prostoru je v křižovatce dostatek. Navíc na červené cyklisté zpravidla nestojí, ale vjedou na přilehlý chodník, ze kterého se za křižovatkou zase vrací do komunikace. Zde je možné vzít inspiraci pro chráněné převedení cyklistů křižovatkou, aniž by museli být "řízení" světelnou signalizací. Chráněný prostor (cyklopruh) je možné vést jak po komunikaci, tak jako cyklochodník. Výskyt cyklistů na nechráněné a frekventované Vltavské není příliš reálný, kolize proto nehrozí.
Created by David // 1 thread
Radotínská lávka, ležící na A11 u místa křížení s A1, je v současné době opatřena nejen příkazovými značkami nutícími cyklisty vést kolo, ale také napříč položenými rovnoběžnými betonovými dvojbloky na začátku a konci lávky. Dvojbloky jsou umístěny tak, že jimi skutečně cyklista neprojede. Neprojede jimi ale ani kočárek či invalidní vozík. Cyklisté zákaz stejně většinou nerespektují a ihned za bloky opět nasedají na kola, protože lávka je poměrně dlouhá a úzká (a jak známo, cyklista vedoucí kolo je širší než cyklista na kole jedoucí). Nebylo by vhodné a méně bezohledné (diskriminační) k rodinám a handicapovaným změnit příkaz na jízdu rychlostí chůze? V současnosti kvůli těm ošklivým a hrubým cyklistům, které je nutné umravňovat, nemohou na lávku některé skupiny obyvatel vůbec. A to široko daleko žádná jiná není...
Created by jbohac // 1 thread
Areál Waltrovky čeká obrovský rozvoj, hromada kanceláří i bytů. Pokud jsem to dobře pochopil, i nové propojení Radlické a Peroutkovy.
Má někdo tušení, zda je v plánech nějak kulantně řešena cyklodoprava?
Zároven se obávám velké indukce dopravy na zatím relativně klidné Peroutkově. Ta je dost široká aby pojala cyklopruhy, které tam mohly být už dávno, ale při zvýšeném provozu budou ještě důležitější.
Created by Miisha // 1 thread
Jedná se o krátký úsek na trase A33, který je v tuto chvíli nutné projíždět proti předpisům. Místo je velmi klidné, a legalizace tohoto průjezdu by umožnila překonat rozpor mezi doporučenou trasou a zákonem.
Created by David // 1 thread
Legalizace průjezdu směrem do centra (a klidně i z centra) od tramvajové zastávky Plzeňka po tramvajovou zastávku Na knížecí po vyasfaltované tramvajové trati. Jezdím tak už druhý rok a je to mnohem bezpečnější, jelikož se vyhnete rozbitým kočičím hlavám, nevadí Vám díry a málo místa u parkujících aut (pokud Vás někdo předjíždí) a ani zúžené úseky pod mostem a dál, kde je málo místa na předjetí cyklisty autem, což řidiči stejně nerespektují a předjíždějí jako o život. Pokud už na Plzeňce není tramvaj v zastávce, tak Vás do Knížecí nemá šanci dojet (spíš člověk dojede tramvaj co stojí v zastávce). Zpátky z centra to samé.
Created by Tomáš Nagaj // 1 thread
Navrhuji vylepšení přístupu do podjezdu pod ulicí Jeremiášova z ulice Vlachova.
Z ulice Vlachova vede přímo k podjezdu chodník, který v polovině nesmyslně končí v trávě. Stačilo by vytvořit nájezd z vozovky a dodělat cca 20m asfaltu.
Vedení A13 doporučuje využít chodníky kolem stanice metra, které jsou ovšem frekventované chodci. Navrhované řešení by omezilo obtěžování chodců cyklo-provozem a možné kolizní situace.
Created by Red_carrot // 1 thread
křížení Thurnovy ulice a Karlovarské (trasa Hvězda - Řepy) - cyhbí označení přejezdu na silnici a informace pro řidiče, aby o přijíždějících cyklistech věděli. Většinu dne je zde hustý provoz, automobily jezdí rychlosti 60-70km/h a prakticky se nedá na druhou stranu přejet ani z jednoho směru. Ideální by byl semafor/přejezd pro cyklisty vedle některého z přechodů, a jasné značení pro řidiče - cyklopřejezd. Většina cyklistů přejezd nepoužívá - bezpečně se dá přejet jedině na přechodu (na konečné tramvaje nebo v ulici Falcká), což je zdržení, a navíc obtěžování chodců na zastávce tramvaje. Cyklostezka na Břevnovské pláni je navíc jednosměrná, takže cestou do centra by se skutečně hodilo přejezd Bělohorské vyřešit jiným způsobem.
Created by User 175 (deleted) // 1 thread
Praktická trasa, která vede lesem a spojuje ulice Jinonická a Trachtova, je výborná, protože zde není žádný provoz. Bohužel je zde zákaz vjezdu. Takže legální cesta vede přes Jinonicou až ke Klikaté a poté na Peroutkovu. Na všech těchto silnicích je velký provoz a proto zprůjezdnění úseku by bylo bezpečnější než jet po silnici.
V ulici Lidická v úseku Zborovská - Anděl je povolena jízda cyklistů a MHD v protisměru. Bohužel se cyklista přijíždějící od Palackého mostu, který chce pokračovat směrem k Andělu nemůže na tento úsek legálně dostat. Dopravní značení před křižovatkou Lidická x Zborovská - Svornosti mu přikazuje (jako každému dalšímu účastníkovi silničního provozu) jet doleva do ulice Svornosti. Jízda přímo (směrem k Andělu) je povolena pouze MHD. Cyklista, který chce pokračovat k Andělu tedy musí buď porušit dopravní předpisy (což dělá většina cyklistů tam tudy projíždějících) nebo slézt z kola a pěšky společně pěšími použít přechod pro chodce. Je mi jasné, že pro legalizaci nestačí pouze doplnit svislé dopravní, ale že je nutné také nějakým způsobem upravit SSZ. Toto je typický příklad nedotaženosti podpory pro cyklodopravu v pražském prostředí.
Legální průjezd parkem Mrázovka je znemožněn značkou zákazu vjezdu. Omezování cyklistů zde nemá racionální význam. U všech vstupů do parku by tak bylo vhodné vyměnit stávající značku za značku zakazující vjezd motorových vozidel.
(Vyřešeno 11/2014)
Created by Epo // 1 thread
Zdravím,
možná se to tu už někde řešilo, ale nenašel jsem to...
Bylo by dobré pokusit se zlegalizovat průjezd Jiráskovým mostem v obou směrech mimo vozovku, tj. po chodníku na L straně ze Smíchova / P straně z N. Města. Chodník je tam široký dost na smíšenou stezku. Odpoledne sice větší koncentrace turistů naproti Tančícímu domu a autobusová zastávka, ale nic, co by se nedalo z trochou snahy překonat ku prospěchu obou skupin. Jízda ve vozovce v provozu mi přijde jako zbytečné zdržování dopravy ze strany cyklisty a z toho pramenící dopravní stres na obou stranách.
(Po dle mapy Prahounakole tam snad dokonce vede i nějaká X2, ale v terénu jsem si žádného značení nevšimnul, takže hádám, že oficiální průjezd tamtudy nevede...)
Pokud chce cyklista legálně překonat ulici k Barrandovu a dojet na nákup do Lídlu, musí dnes použít pouze frekventovanou a ne zrovna příjemnou světelnou křižovatku ulic Lamačova, K Barrandovu a Slavínského a pak se vracet do kopce kolem benzinové stanice K-Diskont. Přes lávku od tram. zastávky k Barrandovu je příkazová značka sesednout z kola (pravděpodobně kvůli tomu že tam je nájezdová rampa pro vozíčkáře, která lávku dělí na 2 užší části). Z ulice Borského přitom vede chodník do podchodu přes ulici K Barrandovu. Vzhledem k tomu že od nejbližších paneláků je oddělen ještě areálem autosalonu Klokočka a podchod je umístěn až kousek jižněji, není chodci chodník ani podchod příliš využíván. Povolením vjezdu kol na chodník z ulice Borského i od Lídlu by vznikla alespoň jedna legální a z pohledu dopravního stresu cyklisticky příznivá přístupová cesta ze sídliště Barrandov k Lídlu.
Created by Jan Krcmar // 1 thread
Když stoupáte do kopce na Petřín, tak by docela bodlo značení cesty, protože je tam hodně schodů a člověk bloudí. Stačilo by namalovat malinko část obrubníku na každé "křižovatce" v parku, aby cyklisté věděli, kudy mají jet
Created by Cyril // 1 thread
- stresující podjezd po mostem ve smeru do centra
- není místo pro bezpečné předjetí, řidiči nerespektují bezpečný odstup
Navrhuji omezení rychlosti na 30km/h a piktokoridor ve vozovce k vyznačení bezpečné vzdálenosti od parkujících aut
Ve stoupání mezi světelnými křižovatkami ulice Jeremiášova s ulicemi Plzeňskou a Bavorskou je cyklista nucen jet po dvouproudé a relativně úzké jednosměrné komunikaci, kde je do prudkého kopce povolena rychlost automobilů 70 km/hod. To vytváří situace, kdy je cyklista (lapající po dechu a kličkující do kopce) těsně předjížděn vozidly jedoucími vysokou rychlostí. Bylo by vhodné umožnit cyklistům vjezd na chodník, případně z něj udělat stezku pro chodce a cyklisty. Vzhledem k vysokým obrubníkům by bylo potřeba stavebně technické řešení, a to úprava nájezdů a sjezdů na chodníky. Přes zastávky MHD by bylo vhodné vést cyklopruh při kraji vozovky, aby se předešlo konfliktu mezi chodci čekajícími na MHD a cyklisty. Nezbytná by v tomto případě byla úprava přednosti značkou.
Současná X341 klesá z Holyně do Dálejského údolí údolí po "chodníku", jehož povrch není v příliš dobrém stavu (kameny, hlína, "prošlapaný" profil chodníku) a překonává poměrně prudký svah v místech, kde končí zámková dlažba a začíná polní cesta. Terén je vhodný spíše pro zdatné jezdce na kvalitních kolech a spíše pro sjezd než pro "výšlap", není však již pro rekreační jezdce či rodinu s dětmi. Proto bych doporučoval v tomto úseku vést případnou cyklostezku po paralelní asfaltové komunikaci. Trasa je delší, ale ne násobně delší a vzhledem ke kvalitnějšímu povrchu i překonávanému výškovému rozdílu "uživatelsky přívětivější". Pokud mají cyklostezky sloužit širšímu spektru cyklistů, není asi nad čím váhat. Obdobný problém kombinace stoupání a nekvalitního povrchu trápí sice i zbylou část X341, zde však již bohužel alternativa není.
Created by User 175 (deleted) // 1 thread
Při výjezdu z ulice Na Břevnovské pláni, je zde přikázaný směr jízdy vpravo. Bohužel cyklisté většinou potřebují jet rovně protože zde jsou vytvořeny cykloobousměrky a napojení na dvě páteřní cyklotrasy. Jedná se o jednoduchou úpravu - přidání dodatkové tabulky "Mimo (symbol kola)". Jedná se o malou změnu, ale je důležité, abychom nebyli nuceni porušovat jakékoliv předpisy.
Pokud s touto změnou souhlasíte, tak prosím dejte podnětu hlas, ať je pro úřady vidět, že je změna žádaná.
Shrnutí požadavků:
1) přidaní dodatkové tabulky "Mimo (symbol kola)", pod přikázaný směr vpravo v ulici Na Břevnovské pláni.